برگزیده ها
امکان ورود دریانوردان ایرانی به بنادر خارجی فراهم شد

مازندمجلس: معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای تسهیل بازگشت دریانوردان ایرانی به کشور، آیین نامه اجرایی کنوانسیون کار دریانوردان در کمیسیون زیربنایی و هیئت وزیران به تصویب رسید.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد گفت: پیشتر پیش نویس آیین نامه اجرایی کنوانسیون کار دریانوردان برای بازگشت به میهن اسلامی، توسط سازمان بنادر و دریانوردی برای ارائه به هیئت دولت تهیه شده بود.

معاون مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به ساز و کار اجرایی این آیین نامه افزود: پیش از این شرایط بازگشت دریانوردان ایرانی که بر روی کشتی های خارجی کار می کردند ابهام زیادی داشت، اما با این مصوبه این دغدغه دریانوردان ایرانی برطرف شد.

وی تصریح کرد: اگر از نظر مالکیت و بیمه کشتی ها شرایط بازگشت دریانوردان به کشور مهیا نباشد با این مصوبه شرایط بازگشت دریانوردان ایرانی به میهن اسلامی و محل سکونت، برطرف شد.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآورشد: این آیین نامه تضمین کننده بازگشت دریانوردان به کشور متبوع است و اگر دریانورد ایرانی بر روی کشتی های خارجی و یا دریانوردان خارجی بر روی کشتی های ایرانی مشغول کار باشند بدون هیچ مشکلی می توانند به کشورخود بازگردند و با این مصوبه مشکل پیاده شدن دریانوردان ایرانی در بنادر خارجی نیز مرتفع می شود.

وی در ادامه با بیان این که ایران یکی از ۳۰ کشور عضو سازمان جهانی دریانوردی است و جایگاه مهمی در این سازمان بین المللی دارد، گفت: ایران در این سازمان ۵ حق رأی دارد و این نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین المللی دریانوردی جایگاه مهمی را در اختیار دارد.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی راستاد یادآورشد: در مجموع بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دریانورد در جهان بر روی کشتی های تجاری بزرگ و کوچک مشغول کار هستند و در ایران نیز بیش از ۱۰ هزار دریانورد بر روی کشتی های بزرگ اقیانوس پیما مشغول انجام وظیفه هستند.

دریانوردان ایرانی دریانوردی بنادر بازگشت خارجی مصوبه دریانورد مشغول شرایط اسلامی جایگاه المللی راستاد یادآورشد برطرف معاون اجرایی