برگزیده ها
تولید شش سریال در شبکه پنج سیما تا پایان تابستان آغاز می شود

مازندمجلس: مدیر شبکه پنج سیما از آغاز تصویربرداری و کلید خوردن شش سریال در این شبکه تا پایان تابستان جاری خبر داد.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ، مجیدزین العابدین مدیر شبکه پنج سیما در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا ضمن اعلام این خبر، درباره محوریت سریال «از یادها رفته» که به کارگردانی بهرام بهرامیان و تهیه کنندگی اکبر تحویلیان مراحل تولید خود را پشت سر می گذارد، بیان کرد: زمان این سریال به دهه ۱۰ و ۲۰ هجری شمسی و موضوعاتی نظیر ماجرای کشف حجاب توسط رضاخان و نقش استعماری انگلیس در سیاست ایران می پردازد. قصه در قالب یک روایت تاریخی در این سریال جریان می یابد و امیدوارم برای بینندگان جذاب و پر کشش باشد.

وی افزود: این سریال از نظر لوکیشن پر تعداد و پر بازیگر و به اصطلاح بیگ پروداکشن است. پیش بینی شده است ۱۲ تا ۱۴ ماه زمان تصویربرداری سریال طول بکشد. «از یادها رفته» همچنین در دو فصل پخش خواهد شد. فصل اول آن در محله های قدیمی تهران که فضای دهه ۱۰ و ۲۰ را تداعی می کنند، ضبط شده و فصل دوم نیز در یک شهرستان یا روستا می گذرد.

زین العابدین درباره زمان پخش این سریال نیز توضیح داد: پخش فصل اول سریال امسال در نظر گرفته شده است و طی ۱۵ ماهه سریال به طور کامل آماده خواهد شد.

وی با اشاره به رونق سریال سازی در تلویزیون بعد از بحران مالی سال های اخیر این رسانه درباره وضعیت سریال سازی در شبکه تحت مدیریت خود نیز عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ سریال در دستور کار شبکه پنج سیما برای پخش و تولید قرر دارد. دو سریال روی آنتن هستند و ۵ یا ۶ سریال نیز تا پایان تابستان کلید می خورند.

تعدادی از بازیگران این سریال عبارتند از:
سعیدراد، بیتا فرهی،رضا یزدانی،مائده طهماسبی،رسول نجفیان،کامران تفتی،حبیب دهقان نسب،سیما تیرانداز،هلیا امامی،علیرام نورایی،یوسف مرادیان،سید مهرداد ضیایی،جهانبخش سلطانی،علی اوجی،سیامک اطلسی،مهدی سلوکی،ارسلان قاسمی،انوش معظمی،نیلوفر پارسا،امین ایمانی،مهرداد ضیایی،حسین ملکی،هادی ساعی،روزبه معینی،صحرا اسدالهی،آهو فرشچی،فرید نوروزی،ابوالفضل عرب،فرزانه طهماسبی، فاطمه جمشیدی و... .

عوامل سریال از یادها رفته نیز عبارتند از:

کارگردان: بهرام بهرامیان، تهیه‌کننده: اکبرتحویلیان، نویسنده: حامد افضلی و رویا خسرو نجد، تدوین: شوکا زندباف، مدیر تصویربرداری: ایرج عاشوری، صدابردار:محمود سماک باشی، چهره‌پرداز: مهین نویدی، مدیر تولید: دانیال کاشانچی و مهدی تحویلیان، دستیار اول کارگردان: سعید آهنج، طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف، منشی صحنه: ساناز هرندی، برنامه‌ریز: مجید کرباسیان، عکاس :پریدخت اصباح، مشاور امور رسانه‌ای: علی زادمهر، محصول شبکه پنج سیما.
سریال تولید درباره یادها عبارتند طهماسبی مهرداد کارگردان ضیایی تصویربرداری بهرام پایان تابستان العابدین بهرامیان تحویلیان