برگزیده ها
3شرکت اروپایی در آستانه سرمایه گذاری 5میلیارد دلاری در پتروشیمی ایران

مازندمجلس: تهران-ایرنا- مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با نهایی شدن مذاکرات و فراهم ساختن شرایط لازم، در آینده نزدیک پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید در صنعت پتروشیمی با مشارکت سه شرکت اروپایی جذب می شود.

مازندمجلس: به گزارش یکشنبه وزارت نفت، «حسین علیمراد» افزود: پس از برجام 10 میلیارد دلار تفاهمنامه سرمایه گذاری مستقیم خارجی در صنعت پتروشیمی ‌با کشورهای اروپایی و آسیای شرقی امضا شد که به‌زودی بخشی از آن مربوط به شرکت‌های معتبر اروپایی، به امضای قرارداد نهایی و جذب در این صنعت منجر می شود.
علیمراد تصریح کرد: در چند هفته گذشته روند مذاکره با این شرکت‌ها وارد مرحله جدید شده است و می توان گفت ورود سرمایه گذاری‌ های جدید به طرح‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی ایران در حال تحقق است.
مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد بازگشت سرمایه در صنعت پتروشیمی ایران تضمین و تایید شده است.
به گزارش ایرنا، پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در دولت یازدهم، به منظور تکمیل طرح‌های نیمه تمام و اجرای طرح‌های جدید و دستیابی به افزایش تولید، شرکت ملی صنایع پتروشیمی در قالب سیاست های دولت و در چارچوب اقتصاد مقاومتی به برقراری و تقویت تعاملات داخلی و بین المللی برای جذب سرمایه‌های خارجی و تامین منابع مالی و دانش‌های فنی به‌روز تمرکز کرد.
آگاهی کامل شرکت های خارجی از امنیت و مزایای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران سبب شد در پسابرجام، کشور با سیل علاقه‌مندان و سرمایه گذاران این صنعت روبرو شود.
خوراک فراوان، دسترسی به آب های آزاد، نیروی انسانی جوان و متخصص، بازار بزرگ و رو به رشد داخلی محصولات پتروشیمی و زیرساخت های لازم، از فرصت‌های مناسب سودآوری و ارزش افزایی صنعت پتروشیمی کشور است.
در سال 1392 میزان صادرات محصولات پتروشیمی 12 میلیون و 800 هزار تن بود که در پایان سال 1395 به 20 میلیون و 400 هزار تن افزایش یافت.
ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در دوره زمانی سال های 1392 تا 1395 با بیش از 9 درصد رشد از ناحیه اجرای 12 طرح تولیدی و یک طرح توسعه ای سرویس های جانبی بیش از پنج میلیون تن رشد کرد.
اجرای برجام و رفع تحریم ها باعث جهش در صادرات محصولات پتروشیمی شده و بازارهای جدیدی را در اروپا و آمریکای جنوبی به روی محصولات ایرانی گشوده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**2022*1961* تنظیم: میثم طاهری * انتشار: مریم مسعود

اقتصاد

برجام

پتروشیمی

اروپا

پتروشیمی سرمایه گذاری اجرای محصولات برجام اروپایی طرح‌های خارجی میلیون صنایع صادرات اقتصادی آگاهی اروپا ایرنا علیمراد گزارش افزایش تولید اقتصاد داخلی