برگزیده ها
فرستاده ویژه رئیس‌جمهور ویتنام با رحیم‌پور دیدار کرد

مازندمجلس: فرستاده ویژه رئیس‌جمهور ویتنام در دیدار با معاون وزیر امور خارجه ایران بر ضرورت ارتقای همکاری‌های دو کشور تاکید کرد.

مازندمجلس: فرستاده ویژه رئیس‌جمهور ویتنام در دیدار با معاون وزیر امور خارجه ایران بر ضرورت ارتقای همکاری‌های دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، تران کوانگ تیپ، وزیر و رئیس دفتر رئیس‌جمهور ویتنام بعد از ظهر یکشنبه با ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا و اقیانوسیه در محل وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رحیم‌پور در این گفت‌وگو ضمن تشکر از حضور وی در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، از همکاری‌های سازنده و حمایت‌های ویتنام از کشورمان در مجامع منطقه‌ای از جمله اتحادیه آسه‌آن و سازمان‌های بین‌المللی به ویژه رای منفی به قطعنامه‌های حقوق‌بشری علیه کشورمان قدردانی کرد. 

طرف ویتنامی نیز با اشاره به استقلال رای کشورش و حمایت از کشورمان در مجامع بین‌المللی، خواستار حمایت جمهوری اسلامی ایران از نامزدی کشورش برای عضویت در شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان عضو غیر دائم و حمایت از نامزدهای ویتنام برای تصدی دبیرکلی یونسکو و طرح کلمبو شد. 

طرفین در این دیدار به صورت مشترک حجم مبادلات فعلی را نامتناسب با ظرفیت‌ها ارزیابی کرده، بر ضرورت ارتقا و توسعه همکاری‌ها به ویژه در زمینه تجارت، گردشگری، برقراری پرواز مستقیم، همکاری در زمینه کشت برنج و شیلات و... تاکید کردند.

ویتنام دیدار کشورمان حمایت رحیم‌پور رئیس‌جمهور مجامع بین‌المللی زمینه جمهوری کشورش همکاری‌های خارجه معاون ضرورت فرستاده تاکید گفت‌وگو