برگزیده ها
اراده جدی دولت ایران و غنا بر توسعه هر چه بیشتر روابط استوار است

مازندمجلس: رییس‌ جمهور با بیان اینکه بعد از رفع تحریم‌ها فضای بسیار مناسبی برای توسعه روابط ایران با سایر کشورهای جهان از جمله غنا به وجود آمده، تاکید کرد: بی‌تردید در چنین فضایی با فعال کردن تمام ظرفیت‌های همکاری می‌توان تحرک بسیار مثبتی در افزایش سطح روابط دو کشور ایجاد کرد.

مازندمجلس: رییس‌ جمهور با بیان اینکه بعد از رفع تحریم‌ها فضای بسیار مناسبی برای توسعه روابط ایران با سایر کشورهای جهان از جمله غنا به وجود آمده، تاکید کرد: بی‌تردید در چنین فضایی با فعال کردن تمام ظرفیت‌های همکاری می‌توان تحرک بسیار مثبتی در افزایش سطح روابط دو کشور ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر یکشنبه در دیدار الحاجی باوومیا معاون اول رییس جمهور غنا با قدردانی از حضور وی و هیأت بلند پایه سیاسی و اقتصادی همراه در مراسم تحلیف، گفت: جمهوری اسلامی ایران و غنا همواره از روابط دوستانه و نزدیکی برخوردار بودند و با توجه به اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در دو کشور برای تعمیق روابط وجود دارد، آمادگی داریم با برقراری ارتباط نزدیک بین بخش‌های خصوصی دو کشور، ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی، علمی و فناوری‌های پیشرفته را به نفع دو ملت فعال کنیم.

رییس‌‌جمهور تسهیل در روابط بانکی را پایه اولیه و اصلی در تقویت مناسبات اقتصادی بین دو کشور دانست و اظهار داشت: تسهیل مراودات بانکی بین دو کشور می‌تواند پایه مستحکمی در تقویت مناسبات اقتصادی ایجاد کند.

روحانی همچنین لزوم معرفی و آشنایی بخش‌های خصوصی دو کشور را از ظرفیت‌های موجود در ایران و غنا مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: بخش‌های خصوصی در صورت آشنایی با ظرفیت‌های همدیگر می‌توانند روابط نزدیک و عمیقی در راستای سرمایه‌گذاری‌های مشترک برقرار کنند.

رییس‌‌جمهور خاطرنشان کرد: اراده جدی دولت ایران و غنا بر توسعه هر چه بیشتر روابط استوار است و این موضوع به عنوان پایه اولیه در تحکیم روابط دوجانبه در کنار مستقل بودن دو ملت می‌تواند پایه‌های مستحکمی در برقراری روابط عمیق بین ایران و غنا باشد.

الحاجی باوومیا، معاون اول رییس جمهور غنا نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از حضور در تهران به منظور شرکت در مراسم با شکوه تحلیف ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های گذشته نشان داده که دوست خوب و قابل اعتمادی برای کشور غنا است، از این‌رو دولت جدید غنا مصمم است، تمام فعالیت‌ها و تلاش‌های خود را جهت تعمیق مناسبات و روابط دو کشور بکار بگیرد.

معاون اول رییس جمهور غنا با بیان اینکه کشورش به دنبال ساختن اقتصاد پویا و متکی به خود است، عنوان کرد: معتقدیم می‌توانیم از ایران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌ها که از علم و فناوری‌های پیشرفته برخوردار است، برای ایجاد اقتصاد متکی به خود استفاده کنیم، از این‌رو قصد داریم روابط خود را هر چه بیشتر با ایران تقویت کنیم.

باوومیا یادآور شد: برای ایجاد روابط تجاری برقراری روابط بانکی بین دو کشور ضروری است، لذا سریعاً از بانک‌های مهم غنا خواهم خواست که روابط کاری خود را با ایران شروع کنند.

معاون اول رییس جمهور غنا همچنین در این دیدار از روحانی به طور رسمی برای سفر و بازدید از غنا دعوت کرد.

روابط جمهور ظرفیت‌های معاون روحانی ایجاد بخش‌های اقتصادی دیدار خصوصی بانکی مناسبات تقویت برقراری باوومیا اینکه بیشتر توسعه عنوان بسیار آشنایی اولیه اقتصاد تسهیل همچنین این‌رو می‌تواند رییس‌‌جمهور مستحکمی اظهار تعمیق مراسم تحلیف الحاجی استوار اراده جمهوری اسلامی موجود فناوری‌های نزدیک داریم برخوردار پیشرفته