برگزیده ها

مازندمجلس: رییس‌ جمهوری با بیان اینکه بعد از رفع تحریم‌ها فضای بسیار مناسبی برای توسعه روابط ایران با سایر کشورهای جهان از جمله غنا بوجود آمده، گفت: بی‌تردید در چنین فضایی با فعال کردن تمام ظرفیت‌های همکاری می‌توان تحرک بسیار مثبتی در افزایش سطح روابط دو کشور ایجاد کرد.

مازندمجلس:

به گزارش نامه نیوز از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز- یکشنبه- در دیدار «الحاجی باوومیا» معاون اول رییس جمهوری غنا با قدردانی از حضور وی و هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی همراه در مراسم تحلیف، افزود: جمهوری اسلامی ایران و غنا همواره از روابط دوستانه و نزدیکی برخوردار بوده اند.
رییس جمهوری تصریح کرد: با توجه به اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در دو کشور برای تعمیق روابط وجود دارد، آمادگی داریم با برقراری ارتباط نزدیک بین بخش‌های خصوصی دو کشور، ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی، علمی و فناوری‌های پیشرفته را به نفع دو ملت فعال کنیم.
روحانی تسهیل در روابط بانکی را پایه اولیه و اصلی در تقویت مناسبات اقتصادی بین دو کشور دانست و بیان کرد: تسهیل مراودات بانکی بین دو کشور می‌تواند پایه مستحکمی در تقویت مناسبات اقتصادی ایجاد کند.
رییس جمهوری همچنین لزوم معرفی و آشنایی بخش‌های خصوصی دو کشور را از ظرفیت‌های موجود در ایران و غنا مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: بخش‌های خصوصی در صورت آشنایی با ظرفیت‌های همدیگر می‌توانند روابط نزدیک و عمیقی در راستای سرمایه‌گذاری‌های مشترک برقرار کنند.
روحانی خاطر نشان کرد: اراده جدی دولت ایران و غنا بر توسعه هر چه بیشتر روابط استوار است و این موضوع به عنوان پایه اولیه در تحکیم روابط دوجانبه در کنار مستقل بودن دو ملت می‌تواند پایه‌های مستحکمی در برقراری روابط عمیق بین ایران و غنا باشد.
**«الحاجی باوومیا» معاون اول رییس جمهور غنا نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از حضور در تهران به منظور شرکت در مراسم با شکوه تحلیف اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های گذشته نشان داده که دوست خوب و قابل اعتمادی برای کشور غنا است.
وی گفت: از این‌رو دولت جدید غنا مصمم است، تمام فعالیت‌ها و تلاش‌های خود را جهت تعمیق مناسبات و روابط دو کشور بکار بگیرد.
معاون اول رییس جمهور غنا با بیان اینکه کشورش به دنبال ساختن اقتصاد پویا و متکی به خود است، ادامه داد: معتقدیم می‌توانیم از ایران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌ها که از علم و فناوری‌های پیشرفته برخوردار است، برای ایجاد اقتصاد متکی به خود استفاده کنیم، از این‌رو قصد داریم روابط خود را هر چه بیشتر با ایران تقویت کنیم.
وی خاطر نشان کرد: برای ایجاد روابط تجاری برقراری روابط بانکی بین دو کشور ضروری است ، لذا سریعاً از بانک‌های مهم غنا خواهم خواست که روابط کاری خود را با ایران شروع کنند.
روابط جمهوری اقتصادی بخش‌های ظرفیت‌های روحانی خصوصی بانکی ایجاد مناسبات تقویت برقراری معاون بیشتر می‌تواند مستحکمی استوار توسعه اراده اولیه آشنایی این‌رو اقتصاد اظهار جمهور عنوان تسهیل پیشرفته اینکه تعمیق برخوردار اسلامی تحلیف داریم باوومیا موجود فناوری‌های دیدار الحاجی نزدیک مراسم