برگزیده ها
مازندمجلس: رئیس گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران گفت: لغو روادید سیاسی و خدمت و پرواز مستقیم تهران و لیسبون در آینده نزدیک به مرحله اجرا خواهند رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ «آدائو سیلوا» رئیس گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران که برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده است، در دیدار «مصطفی کواکبیان» رئیس گروه دوستی ایران و پرتغال بر ضرورت اجرایی کردن موافقتنامه های دو کشور تاکید کرد و افزود: همچنین به زودی صدور روادید گردشگری افزایش یافته و همکاری های بانکی در دستگاه های ذیربط پرتغال نیز تسهیل می شود.


رییس گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تهران و شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران تصریح کرد: پیام ایران را از دکتر روحانی درخصوص همکاری گسترده جمهوری اسلامی ایران با همه کشورها به ویژه با اتحادیه اروپا در مراسم ادای سوگند، دریافت کردیم.


سیلوا ابراز امیدواری کرد: ایران و پرتغال در فضای کنونی شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط فیمابین باشند.


*خواهان افزایش روابط پارلمانی پرتغال و ایران هستیم

رئیس گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران با اشاره به لزوم تقویت روابط پارلمان های دو کشور بر گفت وگو و رایزنی بیشتر گروه های دوستی ایران و پرتغال تاکید کرد و افزود: پرتغال خواهان تقویت روابط پارلمانی دو کشور به عنوان عامل تسهیل و تسریع همکاری های دو کشور است و در این راستا مفتخر است که ظرف ماه گذشته میزبان دو هیات پارلمانی از ایران بوده است.

«مصطفی کواکبیان» رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پرتغال نیز در این دیدار گفت: ارتباط مستقیم میان شهرهای دو کشور و برقراری پیوندهای خواهرخواندگی میان این شهرها می تواند در افزایش سطح روابط تجاری و اقتصادی تاثیر بسزایی داشته باشد.


رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پرتغال در این دیدار با اشاره به سفر اخیرش به پرتغال و ملاقات با مقامات پرتغالی افزود: این سفر به عنوان اولین سفر گروه های دوستی پارلمانی دو کشور با دستاوردهای قابل توجهی همراه بود و اجرایی کردن توافقات صورت گرفته در این ملاقات در حال برنامه ریزی و در دست پیگیری است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پرتغال تصریح کرد: ما از گفت وگوی مقامات دو کشور در بالاترین سطح استقبال می کنیم و در همین راستا امیدواریم سفر رئیس جمهور پرتغال به ایران در اولین زمان ممکن برنامه ریزی شده و صورت بگیرد.

کواکبیان با اشاره به موافقتنامه های امضا شده میان دو کشور عنوان داشت: ما انتظار داریم تسهیل همکاری های بانکی، موافقتنامه های لغو مالیات مضاعف، لغو ویزای سیاسی و خدمت، تسهیل صدور ویزاهای گردشگری و برقراری پرواز مستقیم میان تهران و لسیبون سریع تر عملیاتی شده و همکاری های دو کشور وارد فاز جدیدتری شود.


* از توسعه همکاری دوجانبه با پرتغال استقبال و حمایت می کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های ایران و پرتغال در زمینه گردشگری، انرژی های جایگزین و فسیلی و توانایی های علمی و فنی دو کشور گفت: گروه دوستی پارلمانی ایران و پرتغال در مجلس شورای اسلامی از توسعه همکاری های فی مابین در زمینه های مورد علاقه طرفین استقبال و حمایت می کند.


وی افزود: ارتباط مستقیم میان شهرهای دو کشور و برقراری پیوندهای خواهرخواندگی میان این شهرها می تواند در افزایش سطح روابط تجاری و اقتصادی تاثیر بسزایی داشته باشد، بنابراین پیشنهاد می شود این مورد در دستور کار مقامات دو کشور قرار گیرد.
پرتغال پارلمانی دوستی همکاری روابط دیدار اشاره افزود تهران مستقیم تسهیل گردشگری عنوان افزایش اسلامی توسعه روادید مقامات استقبال مراسم جمهوری سیاسی موافقتنامه کواکبیان تواند زمینه شهرها شورای خواهرخواندگی پیوندهای حمایت برنامه اولین ملاقات بسزایی برقراری تجاری تصریح مصطفی اجرایی ریاست تحلیف پرواز سیلوا تاکید بانکی راستا ارتباط تقویت خواهان ابراز بیشتر شهرهای