برگزیده ها
مازندمجلس: جریان صدر با حمله به منتقدان سفر مقتدی به عربستان، توضیحاتی در خصوص این سفر ارائه کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از روسیاالیوم، جعفر الموسوی سخنگوی مقتدی صدر رهبر جریان صدر در بیانیه‌ای، انتقادات مطرح شده درباره سفر مقتدی به عربستان را محکوم کرد.

وی افزود: گروه‌هایی که خواهان تاسیس دولت نیستند و یا نمی‌توانند به تاسیس دولت کمک کنند، در مسیر خردمندان و ملی‌گرایان سنگ اندازی نکنند تا آن‌ها بتوانند نقش خود را ایفا کنند.

موسوی گفت: هنگامی که برخی سیاست داخلی و  خارجی دولت را به بازی گرفته‌اند، خردمندان باید شعله آتش‌های ناشی از اظهارات رسانه‌ای تندروها و صاحبان منافع را خاموش کنند و سفر مقتدی صدر به عربستان و پیش از وی سفر حیدر العبادی نخست‌وزیر و قاسم الاعرجی وزیر کشور به عربستان نیز در همین راستا صورت گرفته است.

سخنگوی دفتر صدر در ادامه گفت: من نمی‌گویم که سیاست عربستان در قبال عراق در سطح قابل قبول است، اما سؤال این است که چرا خردمندان برای بهبود این فضا تلاش نمی‌کنند تا ملت و کشور از نتایج آن بهره‌مند شوند؟

موسوی افزود: همه می‌دانند مقتدی صدر به دنبال منافع شخصی یا گروهی نیست، بلکه وی فقط به دنبال منافع کشور و شهروندان است و به همین خاطر با برافراشتن پرچم اصلاحات فراگیر دشوارترین راه‌ها را انتخاب کرده است.

مقتدی صدر حدود یک هفته قبل به عربستان سفر کرد و با مقامات این کشور درباره تقویت همکاری بین عراق و عربستان در زمینه‌های مختلف از جمله بازگشایی سرکنسولگری عربستان در نجف اشرف گفتگو کرد.

رهبر جریان صدر بعد از بازگشت از عربستان خواهان انحلال نیروهای داوطلب مردمی شد و از هواداران خود خواست که در بغداد تظاهرات کنند.
عربستان مقتدی جریان خردمندان تاسیس دنبال سیاست افزود منتقدان سخنگوی خواهان