برگزیده ها
ربیعی می‌تواند وعده رییس جمهور برای از بین بردن فقر کامل را محقق کند

مازندمجلس: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر لزوم بررسی کارشناسی در قضاوت عملکرد وزرای پیشنهادی، به برخی اقدامات بدیع ربیعی در وزارت کار اشاره کرد و با تاکید بر این‌که وزیر کار در بحث شفاف‌سازی اقتصادی و تعیین تکلیف املاک این وزارتخانه، پیشگام بود، گفت: شفاف‌سازی اقتصادی وزارت کار در تامین اجتماعی نمود خواهد داشت.

مازندمجلس: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر لزوم بررسی کارشناسی در قضاوت عملکرد وزرای پیشنهادی، به برخی اقدامات بدیع ربیعی در وزارت کار اشاره کرد و با تاکید بر این‌که وزیر کار در بحث شفاف‌سازی اقتصادی و تعیین تکلیف املاک این وزارتخانه، پیشگام بود، گفت: شفاف‌سازی اقتصادی وزارت کار در تامین اجتماعی نمود خواهد داشت.

علی ساری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به احتمال معرفی مجدد علی ربیعی به‌عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت دوازدهم، گفت: در این حوزه همچون دیگر بخش‌ها و وزرای پیشنهادی باید براساس شاخص‌ها و عملکرد و سوابق وزرای پیشنهادی قضاوت کرد.

او با تاکید بر عملکرد مثبت ربیعی در وزارت کار طی چهارسال اخیر گفت : ربیعی می‌تواند وعده رییس جمهور مبنی بر از بین بردن فقر کامل در چهار سال دولت دوازدهم را محقق کند.  

ربیعی اقداماتی انجام داد که تا پیش از این مورد بی‌توجهی قرار می‌گرفت

نماینده اصلاح‌طلب مردم اهواز در مجلس با بیان این‌که قطعاً عملکرد ربیعی در وزارت کار بدون مشکل نبوده، خاطرنشان کرد: با این وجود با بررسی شاخص‌ها متوجه می‌شویم اقداماتی که ربیعی در این ۴ سال انجام داد، تا پیش از این مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره شاخص‌های موردنظر در اعطای رای‌اعتماد به وزیر پیشنهادی کار گفت: عملکرد وزیر کار را باید از دو جنبه اقتصادی و رفاهی مورد بررسی قرار داد. در حوزه رفاهی با استناد به آمار و ارقام، متوجه می‌شویم ربیعی در حوزه‌هایی که تا پیش از این کسی جرات ورود نداشت، اقدامات خوبی انجام داده است.

ربیعی در بحران «گورخوابی» با جسارت وارد شد

ساری با طرح برخی از این موارد و اقدامات ربیعی، به بحران «گورخوابی» در حاشیه پایتخت اشاره کرد و گفت: در بحث گورخوابی شیوه ورود ربیعی به این بحران حائز اهمیت بود که با جسارت با مسئله روبرو شد. این درحالی است که عمدتاً شاهدیم مسئولان وقتی با چنین بحران‌هایی روبرو می‌شوند، موضوع را از اساس انکار می‌کنند اما ربیعی نه‌تنها بحران را انکار نکرد، بلکه با پذیرش واقعیات سعی کرد به سمت بهبود وضع گام بردارد. او در موضوع معدن یورت نیز هوشمندانه و مسئولانه عمل کرد.

ربیعی در شفاف‌سازی املاک وزارت کار پیشگام است

او به برخی اقدامات وزارت کار در حوزه اقتصادی نیز پرداخت و بر این اساس اعلام کرد: باید ببینید کدام سازمان یا نهاد در حوزه شفافیت در بحث املاک خود گام برداشته که بگوییم ربیعی و وزارت کار از آن سازمان تبعیت کرده است! با بررسی این مسئله متوجه می‌شویم که ربیعی نخستین کسی بود که در این راستا اقدام کرد و نسبت به شفاف‌سازی درمورد املاک وزارت کار گام برداشت.

امکان رصد سود و زیان تمامی شرکت‌های وابسته به وزارت کار برای نخستین‌بار

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین تصریح کرد: در حوزه شفاف‌سازی در سرمایه‌گذاری‌ها نیز وزارت کار نیز وزارتخانه پیشگام بوده و اتفاقاً چند مرتبه که رودررو با ربیعی صحبت کردم، از او انتقاد کردم که چرا در فلان بخش هنوز اقدامی انجام نشده اما واقعیت این است که این وزارتخانه در حوزه شفاف‌سازی اقدام خوبی انجام داد که بر این اساس، برای نخستین‌بار می‌توانید از طریق یک سیستم تمامی سود و زیان شرکت‌های مختلف مربوط به این وزارتخانه را پیگیری و رصد کنید.

عضو فراکسیون امید مجلس همچنین در پاسخ به پرسشی درباره عملکرد وزارت کار دولت یازدهم در شستا گفت: قطعاً نمی‌توان نمره ۱۰۰ به وزارت کار داد اما گام‌های خوبی در این رابطه برداشته شد که تا پیش از این انجام نشده بود و تا پیش از آغاز به کار دولت یازدهم، همواره یکی از پرچالش‌ترین بخش‌های وزارت کار همین بحث شرکت‌های شستا بوده است. در بحث شفاف‌سازی اقتصادی نیز نه‌تنها اقدامات خوبی انجام شده، بلکه آقای ربیعی نخستین کسی است که برای انجام این شفاف‌سازی‌ها پیش‌قدم شده است.

شفاف‌سازی اقتصادی وزارت کار در تامین اجتماعی نمود خواهد داشت

او تاکید کرد: اقدامات وزارت کار در بحث شفاف‌سازی‌های اقتصادی تاثیر خود را در آینده در حوزه تامین اجتماعی نشان خواهد داد و اجازه نمی‌دهد که دخل و تصرفی صورت گیرد و به همین دلیل باید مجموع عملکرد را بررسی کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: قطعاً نمی‌گوییم هیچ ضعفی در عملکرد وزارت کار وجود نداشته اما باید به گستردگی این وزارتخانه که عملاً متشکل از ۳ وزارتخانه است، توجه داشته باشیم.

نماینده اصلاح‌طلب مردم اهواز با مقایسه عملکرد وزارت کار و صنعت گفت: در بحث صنعت جلسات متعددی به‌عنوان رفع موانع تولید برگزار شده اما خروجی خاصی ندیدیم. به‌عنوان مثال برای شرکت نورد لوله در استان خوزستان جلساتی برای رفع موانع تولید برگزار شد و مصوباتی نیز مکتوب شد اما بازخورد این مصوبات چه بوده است؟! آیا اساسا متولی این بحث مشخص است.

ساری در پایان با اشاره به سابقه فعالیتش در MPC اعلام کرد: اتفاقاً من کارمند آقای نعمت‌زاده بودم و معتقدم در حوزه MPC کارنامه‌ای درخشان از وزارت صنعت بجا مانده اما در بحث صنعت، متاسفانه شاهد اتفاق خاصی نبودیم.

ربیعی وزارت عملکرد شفاف‌سازی اقتصادی اجتماعی اقدامات وزارتخانه بررسی اشاره املاک پیشنهادی بحران تاکید شرکت‌های پیشگام به‌عنوان قطعاً تامین متوجه گورخوابی وزرای می‌شویم کمیسیون اعلام انکار روبرو موضوع برداشته نه‌تنها همچنین تولید اتفاقاً موانع یازدهم برگزار مسئله اقدام تمامی نخستین‌بار نخستین اصلاح‌طلب این‌که دوازدهم شاخص‌ها قضاوت جمهور ایلنا می‌تواند اقداماتی بی‌توجهی فراکسیون درباره رفاهی خاطرنشان اهواز نماینده گفت‌وگو جسارت