برگزیده ها

مازندمجلس: بیش از ۱۶۰ هزار فرانسوی اقدام به امضای یک طومار اینترنتی در مخالفت با در نظر گرفتن منصب رسمی بانوی اول کشور برای همسر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه کردند.

مازندمجلس: به نقل از خبرگزاری فرانسه، این طومار دو هفته پیش در وب‌سایت Change.org به ثبت رسید و در آن تقاضا شده تا بودجه‌ای برای حقوق منصب بانوی اول کشور تعیین نشود.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پیشتر وعده داده بود تا در صورت رسیدن به ریاست جمهوری همسرش را به سمت بانوی اول کشور منصوب می‌کند.

در این طومار که تا روز یکشنبه ۱۶۰ هزار امضا جمع کرد نوشته شده است: بریجیت ماکرون در حال حاضر دو یا سه دستیار به همراه دو منشی و دو محافظ امنیتی دارد و همین کافی است.

ماکرون ۳۹ ساله وعده داده بود تا سمت بانوی اول را برای همسر ۶۴ ساله خود به منظور شفاف کردن وضعیتش ایجاد کند اما وعده داده بود که او از بودجه دولت حقوق دریافت نخواهد کرد.

مخالفان چپ‌گرای ماکرون در پارلمان پیشتر به این طرح همزمان با طرح‌های دیگر دولت برای کاهش بودجه و تصویب قانون دیگری برای ممنوع کردن انتصاب اعضای خانواده نمایندگان پارلمان به عنوان دستیارانشان اعتراض کرده بود.
بانوی ماکرون فرانسه پارلمان بودجه پیشتر طومار