برگزیده ها
روحانی با رعایت برخی ملاحظات، فهرست کابینه را ارائه می‌دهد/ در تهیه لیست وزرا، ذائقه مجلس هم مدنظر قرار می‌گیرد

مازندمجلس: معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: در حوزه معاونت پارلمانی، برنامه‌ریزی‌هایی برای افزایش تعاملات و ارتقای سطح همکاری‌ها با مجلس انجام داده‌ایم.

مازندمجلس: معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: در حوزه معاونت پارلمانی، برنامه‌ریزی‌هایی برای افزایش تعاملات و ارتقای سطح همکاری‌ها با مجلس انجام داده‌ایم.

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در رابطه با روابط دولت دوازدهم و مجلس دهم گفت: دولت دوازدهم، ادامه دولت یازدهم است چراکه رییس دولت دوازدهم رییس دولت یازدهم نیز بوده‌اند.

او با بیان اینکه ما از همکاری‌ها و همدلی‌های مجلس دهم با دولت یازدهم راضی بوده و تشکر می‌کنیم، اظهار داشت: بسیار امیدوار هستیم در دولت دوازدهم، میان طرفین نه تنها همکاری‌ها کم نشود بلکه تعاملات و همدلی‌ها بیشتر شده و تقویت شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور ادامه داد: در حوزه معاونت پارلمانی، ما برنامه‌ریزی‌هایی برای افزایش تعاملات و ارتقای سطح همکاری‌ها انجام داده‌ایم.

امیری در پاسخ به این سوال که برخی از اعضای فراکسیون امید از چینش احتمالی کابینه انتقاداتی داشته‌اندو معتقدند چک سفید به دولت در این باره نداده‌ایم، تصریح کرد: مردم، رییس‌جمهور را انتخاب کرده‌اند و آقای روحانی هم با بررسی‌های بسیار، در نظر گرفتن ملاحظات، رعایت مصالح نظام و کشور و براساس برنامه‌هایی که افراد برای پیشبرد امور کشور به ایشان ارائه داده‌اند، کابینه دولت دوازدهم را به مجلس ارائه می‌دهند.

او افزود: آقای روحانی بی‌تردید در معرفی اعضای کابینه برای هر کدام از افراد پیشنهادی، دلیل خواهند داشت و البته ذائقه مجلس را هم مدنظر قرار می‌دهند.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه تشکیل کابینه یک کار مشترک میان دولت و مجلس است، خاطرنشان کرد: براساس قانون اساسی، رییس جمهور وزرا را تعیین و پیشنهاد می‌کند و مجلس به آن‌ها رای می‌دهد. ما امیدواریم وزرای دولت دوازدهم با رای بالایی اعتماد مجلس را بگیرند و یکی از مقاطع خوب در روابط میان طرفین شکل بگیرد.

دوازدهم پارلمانی کابینه همکاری‌ها یازدهم معاون جمهور ارائه روحانی تعاملات امیری اینکه ادامه طرفین افراد می‌دهند براساس اعضای روابط بسیار افزایش ملاحظات می‌دهد رعایت ایلنا گفت‌وگو ذائقه مدنظر ارتقای برنامه‌ریزی‌هایی معاونت رییس‌جمهور داده‌ایم