برگزیده ها
دفاع نماینده حاضر در جمع سلفی بگیران از حرفهای ردوبدل شده با موگرینی/ در آنجا شعار مرگ برامریکا دادیم
مازندمجلس: قشقاوی معاون وزیر خارجه صحبت های نمایندگان را به موگرینی منتقل می کرد...
ابوالفضل حسن‌بیگی نماینده اصولگرا که یکی از نمایندگانی بوده که در گفتگوی اطراف مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپاحضور داشته است در باره رخداد سلفی با روزنامه ایران مصاحبه کرده است.
بخشی از این مصاحبه را می خوانید:
در مراسم تحلیف رئیس جمهوری برخورد برخی از نمایندگان با خانم موگرینی حاشیه‌ساز شد. شما هم در آن جمع که با ایشان عکس یادگاری می‌گرفتند، حضور داشتید. نظرتان درباره بازتاب این رفتار چیست؟همان طور که اطلاع دارید، در مراسم تحلیف مقامات و هیأت‌های حدود 100 کشور خارجی حضور داشتند و مسئولان برجسته‌ای از پنج قاره دنیا به مجلس آمده بودند. خصوصاً بعد از اقدام تروریستی داعش در مجلس حضور این هیأت‌ها از این جهت مهم بود که آرامش و امنیت ما را از نزدیک ببینند و متوجه شوند که آن حمله تنها یک اتفاق استثنایی بوده. نماینده مجلس درباره موگرینی: شعار دادم مرگ بر آمریکا و درود بر اروپا / موگرینی انگشت شصت نشان داد/ یک نماینده به خانم موگرینی گفت امیدواریم شما شعار مرگ بر امریکا بدهید  این مراسم با شکوهی که در مجلس برگزار شد و حرکت بزرگی که در تحلیف ریاست جمهوری صورت گرفت، واقعاً برای شأن جمهوری اسلامی مثبت بود. در حاشیه این مراسم هم نمایندگان با برخی از میهمانان خارجی و از جمله خانم موگرینی دیدار و از آنها استقبال کردند.
 اما آنچه  در عکس‌ها دیده می‌شود، قدری متفاوت از استقبال از ایشان است. بیشتر اشتیاق نمایندگان برای گرفتن عکس یادگاری در تصاویر دیده می‌شود.نه این طور نبود. من خودم آنجا شاهد بودم یک نماینده به خانم موگرینی گفت ما امیدواریم روزی هم شما شعار مرگ بر امریکا بدهید. نمایندگان در آن قسمت بیشتر درباره برجام با خانم موگرینی حرف می‌زدند و می‌خواستند پیام خود را به ایشان بدهند.
 چه پیامی؟ خب این پیام‌ها قطعاً در دیدارهای رسمی داده شده.به  هر حال آنجا بهتر بود خانم موگرینی  بداند حرف همه ما یکی است. نمایندگان به ایشان گفتند ملت ایران قوی است و ما از اروپا انتظار داریم که به برجام پایبند بماند و وارد بازی دولت امریکا نشود. چند نماینده و از جمله خود من هم بلند گفتیم مرگ بر امریکا و درود بر اروپا.
 واکنش خانم موگرینی چه بود؟ایشان هم قدری صحبت کرد و تشکر کرد از نمایندگان و گفت که ما پایبند به برجام هستیم و تأکید کرد ایران کشور بزرگ و با عظمتی است. البته من قدری با ایشان فاصله داشتم و صف دوم بودم. اول از همان دور برخی صحبت‌ها رد و بدل شد و بعد خانم موگرینی جلو آمد و چند جمله‌‌ای باز بین ایشان و نمایندگان رد و بدل شد و آخر سر هم عکس یادگاری گرفتیم.
 صحبت‌هایی که می‌گویید، به زبان فارسی با ایشان مطرح شد؟بله، نمایندگان به فارسی می‌گفتند.
 خانم موگرینی مترجم داشت؟نه. فقط آقای قشقاوی کنارش بود.
 خب چطور متوجه حرف‌های شما می‌شد؟آقای قشقاوی با ایشان صحبت می‌کرد و فکر کنم صحبت‌ها را منتقل می‌‌کرد. بعد از صحبت‌ها هم خانم موگرینی علامت شست که نشانه تأیید در فرهنگ اروپایی است، به نمایندگان نشان داد. کل ماجرا همین بود. اما یک عده گویا دوست دارند که عظمت آن مراسم را زیر سؤال ببرند و در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی حرف‌هایی می‌زنند که درست نیست.
 البته فقط رسانه‌ها نبودند. مثلاً آقای سلیمی، نماینده مجلس و عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان گفته‌ است شاید موضوع به این هیأت کشیده شود و این رفتار را نشان دهنده خودباختگی در برابر غرب خوانده است.در مراسمی با این عظمت برای اولین بار و آن هم زیر بار فشار ترامپ نزدیک 100 هیأت خارجی آمده بودند و صحبت‌های رؤسای سه قوه هم واقعاً مثبت و مستحکم و سازنده بود. این حرف‌ها بیشتر حاشیه‌سازی است. بنده خودم یک اصولگرا و عضو فراکسیون ولایی مجلس هستم و در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم عضویت دارم، چطور در مقابل غرب خودباخته باشم؟ اینها برچسب‌هایی است که دارند به نمایندگان مجلس از طیف‌های مختلف می‌زنند. همکاران اصلاح‌طلب ما هم این طور نیستند. واقعاً این حرف‌ها دور از شأن نظام جمهوری اسلامی و عظمت ایران است.
نمایندگان موگرینی نماینده مراسم خارجی جمهوری رفتار واقعاً بیشتر برجام یادگاری صحبت‌ها تحلیف امریکا قشقاوی اروپا حرف‌ها می‌زنند پایبند دارند رسانه‌ها فارسی امنیت سیاست اصولگرا منتقل مصاحبه درباره اسلامی متوجه نزدیک استقبال