برگزیده ها
محقق امنیتی مشهور طراحی بدافزار بانکی را انکار کرد

مازندمجلس: یک محقق امنیت سایبری که نقش مهمی در زمینه مقابله با باج افزار واناکرای ایفا کرده، به جرم تلاش برای طراحی یک باج افزار بانکی دیگر در دادگاه حاضر شده است.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از زددی نت، مارکوس هاچینز 22 ساله در جریان برگزاری جلسه استماع این دادگاه در لاس وگاس گفته که هرگز در چنین کاری مشارکت نداشته است. وی هفته گذشته دستگیر و بازداشت شد.

پس از برگزاری جلسه دادگاه قرار بود این فرد با تودیع وثیقه 30 هزار دلاری آزاد شود، اما عدم تامین این مبلغ در زمان اداری لازم باعث شد وی نتواند به موقع آزاد شود.

این فرد فعلا حق استفاده از هیچ ابزار متصل به اینترنت را ندارد و به صورت الکترونیکی تحت کنترل است تا در این زمینه خطایی مرتکب نشود.

مارکوس هاچینز اوایل سال جاری میلادی وقتی به شهرت رسید که روشی منحصر به فرد برای از کار انداختن باج افزار واناکرای پیدا کرد. این باج افزار رایانه هایی را در صدها کشور جهان آلوده کرد. وی با به ثبت رساندن دامنه ای که در کدهای باج افزار واناکرای یافته بود، توانست از گسترش دامنه فعالیت های آن جلوگیری کند.

وزارت دادگستری آمریکا معتقد است این فرد فعالیت های مشکوکی داشته که البته ارتباطی با حملات سایبری واناکرای ندارد، اما تحقیقات در مورد وی ادامه می یابد.

آ

افزار واناکرای فعالیت دامنه ندارد هاچینز برگزاری دادگاه مارکوس