برگزیده ها

مازندمجلس: حواشی رفتارهای خارج از عرف نمایندگان مجلس با فدریکا موگرینی در حاشیه مراسم تحلیف همچنان ادامه دارد.

مازندمجلس: رسانه های خارجی به طور گسترده به ماجرای سلفی نمایندگان مجلس با دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در حاشیه مراسم تحلیف واکنش نشان دادند.

بی بی سی در این باره نوشت: نمایندگان مجلس ایران به دلیل رفتارهای عجیب و غریب خود با فدریکو موگرینی، دیپلمات ارشد اروپایی تحت شددیترین انتقادها قرار گرفتند.

موگرینی برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری حسن روحانی که روز گذشته (شنبه) برگزار شد در ایران حضور پیدا کرده بود که به یک باره خود را در مرکز توجهات در پارلمان دید.

تصاویر منتشر شده نشان می دهد که موگرینی در محاصره تعدادی از نمایندگان مرد قرار گرفته است که در حال عکس گرفتن از وی بودند. بسیاری از کاربران رسانه های اجتماعی با انتقاد از نمایندگان پارلمان رفتار آنها را حقارت آمیز خواندند.

تلگراف انگیس نیز به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت:  سیاستمداران ایرانی به دلیل رفتار غیرحرفه ای و ناشایست نمایندگان مجلس که برای گرفتن سلفی با دیپلمات ارشد زن اتحادیه اروپا در مجلس به سمت وی حمله ور شده بودند مورد انتقاد قرار گرفتند.

تصاویر منتشر شده از این موضوع نشان می دهد که سیاستمداران مرد که برخی از آنها کت و شلوار و برخی لباس روحانیت به تن کرده اند در اطراف موگرینی که برای شرکت در مراسم تحلیف روحانی به ایران و محل پارلمان رفته بود جمع شده بودند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز نوشت: نماینده مجلس ایران به دلیل تلاش برای گرفتن عکس سلفی با موگرینی در حاشیه مراسم تحلیف حسن روحانی عذرخواهی کرد و در توییتر خود نوشت که این مشکل سیاسی نیست بلکه مشکل فرهنگی است.

العربیه نیز نوشت: تصاویر سلفی نمایندگان مجلس ایران با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با واکنش رسانه ها و شبکه های اجتماعی مواجه شد تا جایی که یکی از نمایندگان به دلیل تلاش برای گرفتن عکس با موگرینی عذرخواهی کرد.

کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی تصاویری از نمایندگان پارلمان ایران از جمله تصاویر فرج الله رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس در کنار چند نماینده دیگر که در حال گرفتن عکس سلفی با فدریکو موگرینی در پایان مراسم تحلیف ریاست جمهوری حسن روحانی بودند را منتشر کردند.

کاربران ایرانی هشتگ #سلفی_حقارت  را علیه نمایندگان خود در پارلمان راه انداختند ، این در حالی است که برخی از نمایندگان در شرایطی از موگرینی عکس می گرفتند که کاربران ایرانی آن را تحقیرآمیز خواندند.

نمایندگان موگرینی تحلیف مراسم گرفتن پارلمان ایرانی کاربران رسانه تصاویر دیپلمات روحانی واکنش اتحادیه اروپا رفتار گرفتند اجتماعی نماینده منتشر انتقاد عذرخواهی سیاستمداران موضوع خواندند جمهوری حاشیه ناشایست مواجه غیرحرفه تلگراف ماجرای محاصره شلوار روحانیت خارجی فدریکو انداختند حقارت العربیه ریاست