برگزیده ها
پاشیدن پول اشتغال ایجاد نمی کند/ اقتصاد کشور نیازمند جراحی عمیق

مازندمجلس: تهران - ایرنا - عضو هیات مدیره کانون عالی کارفرمایان با بیان اینکه تنها با تزریق پول اشتغال ایجاد نمی شود، افزود: اقتصاد کشور نیازمند یک جراحی عمیق است. اشتغال پایدار با تولید پایدار به دست می آید.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «جمال رازقی جهرمی» امروز (دوشنبه) در نشست تخصصی امنیت شغلی، سرمایه گذاری و تولید که با حضور نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی و مسئولان بلندپایه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد، افزود: انتخاب نام این نشست درست است چرا که امنیت شغلی، سرمایه گذاری و تولید با هم ارتباط مستقیم دارند.
عضو هیات مدیره کانون عالی کارفرمایان ادامه داد: اگر امنیت سرمایه گذاری وجود نداشته باشد، امنیت شغلی نیز نخواهیم داشت.
رزاقی جهرمی با اشاره به اینکه در کشور با بحران قیمت تمام شده روبرو هستیم، افزود: اگر همه برای اصلاح قیمت تمام شده تلاش کنند، توسعه اشتغال و ثروت پدید می آید.
این مقام مسئول یادآور شد: شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که همه را تهدید می کند و با چنین تیم اقتصادی باری به منزل نمی رسد.
رزاقی جهرمی با بیان اینکه سالها با تولید ثروت در کشور مبارزه شده است، افزود: اما نتیجه این شده که امروز تولید پایدار و امنیت سرمایه گذاری نداریم.
به گفته وی، در حالی که ژاپن 500 هزار کارمند دارد، در ایران فقط 500 هزار مدیر داریم.
به گزارش ایرنا، نشست تخصصی امنیت شغلی و امنیت سرمایه‌گذاری و تولید با هدف ایجاد وحدت نظر میان دیدگاه‌های صنفی شرکای کارگری و کارفرمایی امروز در مجموعه تلاش برگزار شد.
در مناسبات حاکم در روابط کار شرکای کارگری و کارفرمایی بر سر تامین امنیت شغلی و تولید سرمایه‌گذاری دارای اشتراک نظر هستند اما هر کدام از این طرفین براساس منافع صنفی خود رویکردهای متفاوتی را برای به وجود آوردن این امنیت دنبال می‌کنند.
به همین منظور در این کنفرانس که با حضور نمایندگان تشکل‌های عالی صنفی کارگری کارفرمایی مدیران دولتی و اساتید دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، تلاش است تا دیدگاه‌ها به وحدت نظر و تعامل بیشتر میان نقطه نظرات کارگران و کارفرمایان درباره تامین امنیت شغلی، تولید و سرمایه‌گذاری منجر شود.
در این کنفرانس همچنین با هدف اینکه چگونه می‌توان در واحد‌های تولیدی امنیت شغلی، تولید و سرمایه‌گذاری را افزایش داد و به نوعی به نقطه تعادلی رسید که در آن نگاه تک بعدی و یک سویه نسبت به تامین امنیت اشتغال یا تولید سرمایه‌گذاری وجود نداشته باشد بحث و تبادل نظر خواهد شد.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام **9123**1070** 1561**خبرنگار: زهره دریغ گفتار **انتشار:مژگان توانا

اقتصاد

جمال رازقي جهرمي

اشتغال

نشست امنيت شغلي و سرمايه گذاري

امنیت تولید اقتصادی سرمایه‌گذاری گذاری کارگری کارفرمایی سرمایه اشتغال برگزار ایرنا افزود اینکه تامین نمایندگان کارفرمایان امروز جهرمی رزاقی کانون شرکای کنفرانس نداشته تخصصی خبرنگار اقتصاد مدیره مجموعه گزارش ایجاد