برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: معتقدیم تنها راه‌حل اختلافات در شبه جزیره کره، مذاکره و گفت‌وگوست.

مازندمجلس: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در دیدار  «کیم یونگ نام» رییس پرزدیوم مجمع عالی خلق کره شمالی با اظهار امیدواری نسبت به شروع مذاکره بین دو کره، گفت: بر این باور هستیم که میز تفاهم و مذاکره بهترین راه‌حل برای پایان اختلافات است و امیدواریم شاهد صلح و امنیت در سراسر قاره آسیا و مخصوصاً شرق آسیا باشیم.
 
به گزارش نامه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی روابط خوبی با یکدیگر داشته‌اند و این روابط همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: معتقدیم همه ملت‌های جهان باید محترم شمرده شوند و هرگونه مداخله در امور داخلی سایر کشورها ناصحیح است.
 
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان صلح و آرامش در منطقه شبه جزیره کره می‌باشد، اظهارداشت: معتقدیم تنها راه حل اختلافات در شبه جزیره کره ،مذاکره و گفت و گو است.
 
روحانی پیشنهاد طرف کره شمالی مبنی بر فعال‌تر شدن تروئیکای جنبش عدم تعهد برای دفاع از منافع کشورهای عضو این جنبش مورد تأکید قرار داد.
 
رئیس پرزدیوم مجمع عالی خلق کره شمالی نیز در این دیدار با تبریک انتخاب مجدد دکتر روحانی آن را نشان‌دهنده اعتماد و حمایت مردم ایران از سیاست‌های دولت دانست و اظهار داشت: خواهان توسعه و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی، علمی و فناوری هستیم.
 
کیم یونگ نام با تأکید بر تقویت نقش و جایگاه جنبش عدم تعهد، گفت: امیدواریم با تقویت جنبش عدم تعهد همکاری‌های سازنده‌ای بین کشورهای عضو این جنبش در راستای توسعه صلح و امنیت برقرار شود.
شمالی روحانی مذاکره جمهوری اسلامی تأکید اظهار روابط توسعه تقویت معتقدیم کشورهای خواهان جزیره امنیت پرزدیوم راه‌حل هستیم اختلافات دیدار امیدواریم اینکه