برگزیده ها
قرارداد رنو و ایدرو، قراردادی استثنایی در تاریخ صنعت خودرو ایران است

مازندمجلس: تهران- ایرنا- قائم مقام ارشد مدیرعامل گروه خودروسازی رنو گفت: قرارداد رنو و ایدرو به دلیل سرمایه گذاری، انتقال فناروی، داخلی سازی و پرورش استعدادهای ایرانی، ایجاد مرکز مهندسی، خرید تولید خودروهای به روز و صادرات و به بیان دیگر توسعه زنجیره کامل ارزش در ایران، قراردادی استثنایی در تاریخ صنعت خودرو ایران است.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «تیری بلوره» (Thierry Bloore) امروز (دوشنبه) در مراسم امضای قرارداد همکاری توسعه و تولید خودروهای جدید در ایران بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت پرتو نوین ناصح و گروه خودروسازی رنو در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزود: قرارداد امروز قراردادی استثنایی در یکی از استراتژیک ترین کشورها برای رنو یعنی ایران است.
به گفته این مقام مسئول فرانسوی، در دنیای رنو، ایران با قابلیت های خوب صنعتی، زیرساخت های خودروسازی، نیروی انسانی توانمند، شرایط ژئوپولیتیک استثنایی و همینطور به دلیل فرهنگ غنی اش شناخته می شود.
بلوره با بیان اینکه رنو با حضور بدون وقفه در ایران از سال ٢٠٠٤ تاکنون تعهد خود را به اثبات رسانده است، تصریح کرد: امضای این قرارداد تعهد و خواست قوی ما را برای حضور بلندمدت به عنوان شریک استراتژیک صنعت خودرو ایران تایید می کند.
وی خاطرنشان کرد: همکاری ما با دو شریک قدیمی خود یعنی ایران خودرو و سایپا نیز همچنان ادامه داشته و در آینده گسترش خواهد یافت.
قائم مقام ارشد مدیرعامل گروه خودروسازی رنو اظهار داشت: امضای این قرارداد گامی رو به جلو و بلند برای همکاری مستمر میان ایران و رنو است و ارزش های مشترکی برای طرفین در بر خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، امروز قرارداد بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ صنعت خودرو ایران بین رنو فرانسه و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با حضور «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت امضا شد.
در شرایط پس از برجام، شرکت رنو آستین ها را بالا زد و برای عقب نماندن از رقیب دیرینه خود یعنی پژو، مذاکره با خودروسازان ایرانی را آغاز کرد.
همکاری رنو در ایران پیچیدگی های خاص خود را دارد؛ سابقه رنو در ایران به همکاری با هر دو خودروساز بزرگ ایران برمی گردد؛ زمانی که سکوی خودروی ال 90 (پلتفرم) برای تولید در اختیار هر دو شرکت سایپا و ایران خودرو قرار گرفت.
این شرکت از طرفی با پارس خودرو (شرکت زیرمجموعه سایپا) از گذشته همکاری داشته و علاوه بر تولید خودروهای مگان، اکنون پارس تندر، کولیوس و ساندرو را در تولید مشترک خود دارند و از طرفی چند محصول خود از جمله تندر 90 و تندر پیکاپ را با ایران خودرو تولید و به بازار عرضه می کند.
مدیران عامل هر دو خودروسازی بزرگ ایران، در آن زمان خود را شریک قدیمی رنو و محق برای ادامه همکاری می دانستند؛ این روند ادامه یافت اما رنو با هیچ کدام از دو شرکت قرارداد امضا نکرد و سرانجام امضای قرارداد با شرکت ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) را پذیرفت.
دور جدید همکاری های خودرویی ایران و فرانسه با امضای توافق نامه ایدرو و رنودر دومین روز از نمایشگاه خودرو پاریس، بین «منصور معظمی» رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و «تیری بلوره» قائم مقام مدیر عامل رنو و با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و «کارلوس گون» مدیرعامل رنو آغاز شد.
البته رنو علاوه بر اینکه در دوران تحریم مانند رقیبش پژو، ایران را ترک نکرد، و محصولاتی دیگری همچون تندر 90، پارس تندر و ساندرو هاچ بک و استپ وی را به بازار ایران آورد.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام ** 3065 ** خبرنگار: محمد ملک دار ** انتشار:مرضیه فاتحی

اقتصاد

قائم مقام ارشد رنو

ايدرو

تيري بلوره

همکاری خودرو قرارداد امضای تولید گسترش ایدرو نوسازی صنایع بلوره خودروسازی سایپا تجارت امروز ادامه ایرنا اقتصادی استثنایی مدیرعامل بازار ساندرو محمدرضا فرانسه علاوه استراتژیک خودروهای قراردادی تاریخ خبرنگار گزارش اینکه شرایط قدیمی