برگزیده ها

مازندمجلس: پایگاه خبری "میدل ایست آی" اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی پایگاه‌های داعش در لیبی را برای حمایت از نیروهای خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش لیبی بمباران کرده است و حفتر با وساطت امارات سلاح‌های اسرائیلی دریافت کرده است.

مازندمجلس: این پایگاه خبری انگلیسی به نقل از یک منبع آگاه اسرائیلی که خواست هویتش فاش نشود، اعلام کرد: ارتش اسرائیل، پایگاه‌های نظامی داعش در لیبی را برای حمایت از ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی بمباران کرده است.

این منبع افزود که اسرائیل ۲۵ اوت ۲۰۱۵ میلادی سرت را هدف بمباران قرار داد. این اقدام بنا به درخواست خلیفه حفتر در جریان دیدارش با مقامات اسرائیلی در جریان سفرش به امان، پایتخت اردن انجام شد.

پایگاه خبری مذکور در گزارش خود آورده است که ژنرال حفتر با جاسوسان سازمان اطلاعات اسرائیل به واسطه طرف‌های اماراتی دیدار کرده است و نیروهای حفتر سلاح‌های تک تیرانداز اسرائیلی و ابزارهای دید در شب از این رژیم دریافت کرده‌اند.

یک منبع در ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد: دوست دوست ما و همچنین دشمن دشمن ما، هر دو دوست واقعی ما هستند و خلیفه حفتر، دوست مصر، اردن و امارات بوده و با داعش که دشمن ماست در حال جنگ است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نیز اخیرا گزارشی منتشر کرده و طی آن به تعریف و تمجید از ژنرال خلیفه حفتر پرداخت.
سفر خلیفه حفتر به مصر

این افشاگری در حالی است که فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" روز یکشنبه وارد قاهره شد و با محمود حجازی، رئیس ستاد ارتش مصر دیدار کرد.

دفتر اطلاع رسانی وابسته به فرمانده کل "ارتش لیبی" در بیانیه‌ای اعلام کرد که حفتر در جریان این سفر کاری به بررسی چشم‌اندازهای همکاری مشترک میان دو کشور دوست و همچنین تحولات داخلی و بین‌المللی پرداخت.

محمود حجازی که ریاست کمیته مصری مربوط به پروندهای لیبی را برعهده دارد، گفت، دیدارهای پیاپی‌ای با مسئولان لیبی و دیدارهای بین‌المللی با هدف حل و فصل بحران این کشور داشته است.

سفر حفتر به قاهره چند روز پس از صدور دستورات نظامی به پایگاه دریایی لیبی در طبرق، بنغازی، لانوف و طرابلس جهت مقابله با هرگونه ورود به آب‌های منطقه‌ای لیبی بدون اجازه ارتش این کشور صورت گرفت.

همچنین پارلمان لیبی در بیانیه‌ای نسبت به هر گونه تلاش ایتالیا برای بازگرداندن ده‌ها هزار مهاجر غیرقانونی به لیبی هشدار داد.
خلیفه اسرائیل ژنرال فرمانده اعلام همچنین جریان نیروهای اسرائیلی پایگاه محمود قاهره حجازی بیانیه‌ای دیدارهای بین‌المللی پرداخت دیدار گزارش نظامی افشاگری موسوم امارات بمباران همکاری