برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر امور خارجه بحرین تاکید کرد که کشورش هرگونه بی‌احترامی و اهانت به کشور عربستان و نیز تلاش‌های قطر جهت سیاسی کردن مراسم حج را نمی‌پذیرد.

مازندمجلس: خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین به شبکه العربیه تاکید کرد که کشورش هر گونه اهانت به کشور عربستان و تلاش‌های قطر جهت سیاسی کردن حج از سوی دوحه را نمی‌پذیرد.
 
وزیر امور خارجه بحرین تصریح کرد: محاصره‌ای علیه کشور قطر وجود ندارد اما گام‌های ما نوعی تحریم است که در جهت حمایت از کشورهای عربی برداشته شده است.
 
وزیر خارجه بحرین ادامه داد: با دوحه بر سر خواسته‌های‌مان مذاکره نمی‌کنیم اما می‌توانیم درباره نحوه اجرای درخواست‌هایمان با آن مذاکره کنیم.
 
خالد بن احمد از مسئولان قطر خواست تحقیقات مستقلی در زمینه هر گونه پرونده‌ای که آن را "محاصره" می‌دانند، انجام دهند.
 
وی همچنین در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: مسئولان قطر اصرار به استفاده از کلمه "محاصره" و اینکه کشورشان محاصره شده، دارند پس اگر این گونه است باید در خصوص هر موضوعی مرتبط با محاصره تحقیق کنند.
 
وزیر امور خارجه بحرین خاطرنشان کرد: تلاش‌های قطر برای کشاندن بحث حج به اختلافات کنونی میان ما و دوحه گامی بسیار خطرناک است و از مسئولان قطر درخواست می‌کنم هوشیار باشند، این مساله برای ما مساله‌ای حساسی است و ما هر گونه اهانت به کشور عربستان و هر آنچه که مربوط به آن شود را نمی‌پذیریم.
 
آل خلیفه ادعا کرد، بین‌المللی کردن مساله حج غیرقابل بحث است و عربستان در موسم حج وظایف خود را انجام می‌دهد و به حجاج خدمت می‌کند. طرح این موضوع را ما تنها از سوی ایران شنیده‌ایم!
 
وزیر امور خارجه بحرین بحرین از حجاج قطری خواست نسبت به اصول امنیتی و ضوابط شعائر حج پایبند باشند و از مسئولان دوحه نیز خواست دیگر بحث حج را پیش نکشند.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی بحرین در ادامه یادآور شد، قطر می‌بایست از همان روز اول بحران به ریاض می‌رفت و فورا مشکل را حل می‌کرد چون مراجعه به سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و جنجال به پا کردن و دیگر گام‌ها هیچ فایده‌ای ندارد و تنها بار مالی دارد که می‌تواند در جهت منافع کشور صرف شود.
بحرین خارجه محاصره مسئولان عربستان اهانت  وزیر خواست مساله بین‌المللی باشند ندارد نمی‌پذیریم درباره خلیفه تلاش‌های ادامه مذاکره