برگزیده ها
محکومیت هکر روسی به 46 ماه حبس در آمریکا

مازندمجلس: یک شهروند اهل روسیه به جرم طراحی یک شبکه بوت نت به گذراندن 46 ماه حبس در زندان های آمریکا محکوم شد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از وی تری، این شبکه بوت نت برای حمله به رایانه های مجهز به سیستم عامل لینوکس طراحی شده است.

Maxim Senakh شهروند روسیه در سال 2015 در فنلاند دستگیر شد. وی پس از دستگیری از فنلاند به آمریکا بازگردانده شد تا به علت اتهامات وارده محاکمه شود. محکومیت وی در ماه مارس نهایی شد و او از ماه جاری میلادی باید محکومیت خود را در ایالت مینه سوتا بگذراند.

شبکه بوت نت طراحی شده توسط این فرد روس Ebury نام دارد و موجب آلوده شدن دهها هزار رایانه و از جمله رایانه های زیادی در آمریکا شد. اطلاعات لاگین رایانه های هک شده و بسیاری از رایانه های سرور دولتی مورد سواستفاده این هکر قرار گرفت.

این شبکه بوت نت برای کلاهبرداری های مختلفی مانند کلیک دزدی، هرزنامه نویسی و ... مورد استفاده قرار گرفت که نتیجه آن کسب میلیون ها دلار درآمد بود.

شبکه بوت نت Ebury زیرساخت های گسترده ای دارد و تلاش برای شناسایی قربانیان آن و همین طور بازپس گیری اطلاعات مسروقه ادامه دارد. بدافزار طراحی شده برای این شبکه علاوه بر لینوکس رایانه هایی با سیستم عامل های FreeBSD  و  Solaris را نیز هدف قرار داد.

آ

رایانه آمریکا طراحی محکومیت اطلاعات Ebury لینوکس سیستم فنلاند