برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس ستاد بازرسی مدینه منوره گفت: بازرسی از نحوه خدمات و سرویس دهی هتل‌هایی که پذیرای زائران ایرانی در مدینه هستند به صورت روزانه ادامه دارد و خوشبختانه تا امروز با مساله قابل توجهی در زمینه فرایند تغذیه و تدارکات، حمل و نقل، اسکان و بهداشت زائران روبرو نشده ایم.

مازندمجلس:

بازرسي از نحوه خدمات هتل ها در مدينه ادامه دارد/تاكنون مورد حادي گزارش نشده است

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، مهدی منتظری گفت: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تاکنون سه بازدید از مجموعه هتل‌های محل استقرار زائران ایرانی در مدینه داشتند و از نزدیک صحبت ها، نظرات و پیشنهادات زائران را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط ویژه حج امسال و زمان اندکی که به منظور فراهم کردن امکانات لازم برای حضور زائران در اختیار داشتیم، این طور تصور می‌شد که با مشکلاتی مواجه شویم، اما عملیات اجرایی میزبانی از ضیوف الرحمان تاکنون در مدینه منوره روان‌تر از سال‌های قبل در حال انجام است و از زمان ورود زائران حتی نارضایتی نسبی هم نداشتیم.

رئیس ستاد بازرسی مدینه منوره اظهارکرد: ۲۴ هتل زائران ایرانی در دو منطقه شهر مدینه قرار دارند که منطقه یک با ۱۵ هتل در ضلع شمالی و شمال غربی حرم نبوی و منطقه دو هم با ۹ هتل در ضلع جنوبی است.

منتظری با بیان این که برای هر منطقه یک بازرس تعیین شده است، گفت: علاوه بر بازرسان، در حوزه‌های خدماتی هم که شامل تغذیه و تدارکات، حمل و نقل، مسکن، بهداشت و درمان و همچنین اهل تسنن ناظرانی تعیین شده اند که به عملکرد این مجموعه‌ها نظارت دارند.

وی خاطرنشان کرد: در هر کاروان نیز افرادی با عنوان "همکار افتخاری" با ویژگی‌های مورد نظر ستاد بازرسی پس از آموزش‌ها و توجیهات لازم انتخاب شده اند که از طریق یک مسئول در هر منطقه نکات مورد نیاز و اشکالات احتمالی را به ستاد بازرسی منتقل می‌کنند.

منتظری با اشاره به اینکه نحوه ارتباط با واحد نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری در تمام هتل‌های محل استقرار زائران ایرانی در مدینه منوره اطلاع رسانی شده است، گفت: اطلاعات لازم و شماره تماس‌های ضروری برای دریافت گزارشات، پیشنهادات و انتقادات زائران و عوامل اجرایی در نقاط پرتردد هتل‌ها از جمله ورودی آسانسور‌ها و سالن‌های غذا خوری که بیشتر در معرض دید است، نصب شده تا آن‌ها از این طریق بتوانند با بازرس منطقه مورد نظر و نیز ستاد بازرسی بعثه مقام معظم رهبری تماس بگیرند.

اعزام زائرانی ایرانی به مدینه منوره تا ۳۰ مرداد ادامه خواهد داشت و از ۱۹ مرداد پرواز‌های مدینه بعد به مقصد فرودگاه جده انجام می‌شود؛ تا سوم شهریورماه تمامی زائران به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

 

مدینه زائران بازرسی منطقه ایرانی منوره منتظری ادامه تاکنون بازرس دارند رهبری مرداد نظارت تعیین پیشنهادات هتل‌های گزارش استقرار هتل‌ها دریافت اجرایی