برگزیده ها
فراخوان چهارمین جشنواره «پایتخت کتاب ایران» منتشر می‌شود
مازندمجلس: فراخوان چهارمین جشنواره «پایتخت کتاب ایران» منتشر می‌شود ابراهیم حیدری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان این‌که انتخاب و معرفی «پایتخت کتاب ایران» از جمله فعالیت‌های حوزه ترویج کتابخوانی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سه سال اخیر است، اظهار کرد: فراخوان چهارمین جشنواره «پایتخت کتاب ایران» شهریورماه سال جاری منتشر می‌شود.

دبیر اجرایی رویدادهای ترویج کتابخوانی بیان کرد: این جشنواره با هدف افزایش همکاری‌ها و مشارکت نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی در حوزه کتاب، جذب سرمایه‌های موجود در بخش‌ خصوصی، فرهنگی‌تر کردن فضای بخش‌های مختلف صنعتی، اقتصادی و… کشور، ترویج غیرمستقیم آینده‌نگری و برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگ، حمایت از ایده‌های نو و ابتکاری در حوزه کتاب، تمرکززدایی از برنامه‌های حوزه فرهنگ و تقویت عدالت فرهنگی، ترویج کتاب‌خوانی، طراحی برنامه‌های جذاب و مردم‌پسند در حوزه کتاب و ارتقای جایگاه مدیران فرهنگی در شهرستان‌ها اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.
 
وی همچنین از برگزاری نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی چهارمین دوره جشنواره «پایتخت کتاب ایران» در هفته آینده خبر داد و گفت: در این جلسه که در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد،  پیشنهادات، نظرات و انتقادات اعضا گردآوری و بر اساس آن‌ها نسبت به بهتر برگزار شدن جشنواره در سال جاری اقدام می‌شود.
 
معاون دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در سومین دوره این جشنواره 103 شهر از 23 استان شرکت کردند که نهایتاً بوشهر موفق به کسب رتبه نخست شد.

حیدری با بیان این‌که به مدیران اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها پیشنهاد می‌کنم به ‌منظور بهره‌مندی از حمایت‌های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جشنواره شرکت کنند، اظهار کرد: این معاونت تاکنون 70 میلیون تومان کتاب به استان بوشهر اهدا کرده است. همچنین با همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آینده نزدیک جشن امضای نویسندگان در این شهر برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که در دومین دوره جشنواره «پایتخت کتاب ایران» 99 شهر از 27 استان شرکت کردند، توضیح داد: در این دوره نیشابور موفق به کسب جایگاه «پایتخت کتاب ایرات» شد. همچنین در نخستین دوره این جشنواره 64 شهر از 24 استان شرکت کردند که در آیین اختتامیه، اهواز به عنوان «پایتخت کتاب ایران» انتخاب شد.
جشنواره فرهنگ پایتخت فرهنگی ارشاد اسلامی وزارت برگزار استان برنامه‌ریزی کتابخوانی معاونت ترویج همچنین چهارمین این‌که نخستین مطالعات بوشهر شهرستان‌ها آینده جایگاه فراخوان منتشر اظهار مختلف حیدری برنامه‌های مدیران