برگزیده ها

مازندمجلس: نویسنده «آن بیست و سه نفر» از نگارش جلد دوم این کتاب با عنوان «اردوگاه اطفال» خبر داد و گفت: باید باب جدیدی برای ۱۷ساله‌های جنگ باز شود.

مازندمجلس: به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، احمد یوسف‌زاده، نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر»، از انتشار جلد دوم این اثر تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: جلد دوم کتاب «آن بیست و سه نفر» با عنوان «اردوگاه اطفال» در مراحل پایانی است و اگر ناشر کتاب همکاری کند، تا ایام برگزاری نمایشگاه کتاب سال آینده به چاپ خواهد رسید.

وی ادامه داد: این اثر نیز همانند جلد نخست، دربردارنده خاطرات خودم از دوران اسارت است؛ در واقع در این کتاب هم تاریخ با قلم داستانی روایت می‌شود. هرچند اثر بیانی داستانی دارد، اما تمام مطالب یادشده کاملاً منطبق با واقعیت است.

یوسف‌زاده افزود: برای اطمینان از وقایع رخ‌داده و شرح کامل ماجراها، با دیگر دوستانم نیز در مورد موضوعات مختلف صحبت کرده‌ام تا بخش‌هایی که از آن اطلاعی نداشتم یا مردد بودم،‌ برطرف شود و روایتی کامل ارائه دهم تا چیزی از قلم نیفتد. در جلسه‌ای که چندماه پیش در محضر رهبر معظم انقلاب بودیم، ایشان تأکید داشتند که هرآنچه رخ داده نقل شود و اغراقی صورت نگیرد، به همین دلیل تلاش کردم تا روایت خاطرات در این کتاب منطبق با واقعیت و خالی از اغراق باشد.

نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» با بیان اینکه باید کارهای متعدد دیگری نیز در شرح حماسه‌های نوجوانان حاضر در جنگ نوشته شود، یادآور شد: باید برای 17ساله‌های جنگ یک باب جدید باز شود.

به‌گفته یوسف‌زاده، جلد سوم این سه‌گانه دربردارنده خاطرات او از اردوگاه موصل (سال سوم تا سال هشتم دوران اسارت) خواهد بود.
یوسف‌زاده خاطرات روایت منطبق واقعیت داستانی دوران نویسنده اردوگاه دربردارنده اسارت