برگزیده ها
مولاوردی: موانع اجرای قانون کاهش ساعت کار زنان شاغل برطرف می شود

مازندمجلس: تهران - ایرنا - معاون امور زنان رئیس جمهوری از رفع موانع اجرای قوانین مربوط به کاهش ساعت کار زنان شاغل و همچنین مرخصی زایمان زنان خبر داد.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «شهیندخت مولاوردی» امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم نشست تخصصی امنیت شغلی ، سرمایه گذاری و تولید که در مجموعه تلاش برگزار شد، با اشاره به وضع امنیت شغلی بانوان گفت: در حال حاضر به صورت رسمی حدود 12 میلیون کارگر تحت پوشش تامین اجتماعی فعالیت می کنند و بر اساس آمار 2 میلیون و 500 هزار نفر آنان زن هستند.
وی افزود: براساس آخرین برآوردهای آماری، نرخ مشارکت بانوان بالای 15 سال معادل 17.3 درصد و سهم زنان از اشتغال 14.9 درصد است.
مولاوردی با اشاره به اجرای سلیقه ای قوانین و مقررات مربوط به زنان در برخی دستگاه ها گفت: آنچه در این زمینه با خلاء مواجه هستیم، اجرا و تضامین اجرایی قوانین و مقررات مصوب در حوزه زنان است که با وجود پیگیری های انجام شده در چهار سال گذشته همچنان در برخی موارد به نتیجه نرسیدیم.
معاون امور زنان رئیس جمهوری یاداور شد: باید مشوق های کارفرمایی برای تحقق امنیت سرمایه گذاری در کنار امنیت شغلی در نظر گرفته شود تا بتوان به یک امنیت شغلی پایدار دست یافت.
مولاوردی درباره اجرای سلیقه ای قانون کاهش ساعت کار زنان شاغل با شرایط خاص نیز گفت: این قانون با اعمال سلیقه از سوی برخی دستگاه ها اجرا می شود اما انتظار ما این است که با یک وحدت رویه و به صورت منسجم در همه دستگاه ها قابل اجرا باشد.
وی افزود: در همین زمینه با جمع آوری پیشنهادات برخی دستگاه ها، دستورالعملی برای اجرای یکپارچه و منسجم قانون کاهش ساعت کار زنان شاغل با شرایط خاص تهیه و تدوین شده است.
مولاوردی ادامه داد: خلاء های اجرای قانون زنان شاغل دارای شرایط خاص با مشارکت سازمان امور استخدامی انجام شده و دستورالعمل آن در حال تدوین است.
معاون امور زنان رئیس جمهوری درباره اجرانشدن قانون مرخصی زایمان در برخی دستگاه ها گفت: موانع اجرایی و اعتباری قانون مرخصی زایمان زنان با همکاری تامین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی و معاونت امور زنان ریاست جمهوری استخراج شده و راهکارهایی در این زمینه به سازمان برنامه و بودجه ارائه دادیم و منتظر ابلاغ آن هستیم.
به گزارش ایرنا، نشست تخصصی امنیت شغلی و امنیت سرمایه‌گذاری و تولید با هدف ایجاد وحدت نظر میان دیدگاه‌های صنفی شرکای کارگری و کارفرمایی امروز در مجموعه تلاش برگزار شد.
در مناسبات حاکم در روابط کار شرکای کارگری و کارفرمایی بر سر تامین امنیت شغلی و تولید سرمایه‌گذاری دارای اشتراک نظر هستند اما هر کدام از این طرفین براساس منافع صنفی خود رویکردهای متفاوتی را برای به وجود آوردن این امنیت دنبال می‌کنند.
به همین منظور در این کنفرانس که با حضور نمایندگان تشکل‌های عالی صنفی کارگری کارفرمایی مدیران دولتی و اساتید دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، تلاش است تا دیدگاه‌ها به وحدت نظر و تعامل بیشتر میان نقطه نظرات کارگران و کارفرمایان درباره تامین امنیت شغلی، تولید و سرمایه‌گذاری منجر شود.
در این کنفرانس همچنین با هدف اینکه چگونه می‌توان در واحد‌های تولیدی امنیت شغلی، تولید و سرمایه‌گذاری را افزایش داد و به نوعی به نقطه تعادلی رسید که در آن نگاه تک بعدی و یک سویه نسبت به تامین امنیت اشتغال یا تولید سرمایه‌گذاری وجود نداشته باشد بحث و تبادل نظر خواهد شد.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام **9123**1070** 1561**خبرنگار: زهره دریغ گفتار**انتشار:مژگان توانا

اقتصاد

تعاون

اشتغال

كاهش ساعت كار زنان شاغل

امنیت قانون تولید سرمایه‌گذاری دستگاه مولاوردی اجرای تامین کارفرمایی اشتغال معاون برگزار شرایط درباره کارگری زمینه اقتصادی ایرنا جمهوری اجتماعی سلیقه اجرایی دارای تعاون شرکای کنفرانس زایمان مرخصی تدوین هستیم منسجم براساس تخصصی سرمایه امروز خبرنگار موانع گزارش گذاری مجموعه مشارکت قوانین افزود میلیون اشاره بانوان مقررات