برگزیده ها
اختراع ربات‌های مینیاتوری برای درمان سرطان

مازندمجلس: دانشمندان می گویند ربات های مینیاتوری اختراع کرده اند که از آنها می توان برای شناسایی دقیق سلول های سرطانی و نابود کردن این نوع سلول ها استفاده کرد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از زددی نت، ربات های یادشده می توانند در جریان انجام اعمال جراحی به کمک پزشکان بیایند و با نفوذ به بدن انسان کاربردهای پزشکی گوناگونی پیدا کنند.

محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی و دوک می گویند ربات های مذکور می توانند با شناسایی تک تک سلول های سرطانی آنها را دریافت، کنترل و منتقل کنند.

این ربات های مینیاتوری که نانوبات یا میکروبات نام دارند از مکعب های پلیمری میکروسکوپی ساخته شده اند که یک روی آنها فلزی است تا از طریق میدان مغناطیسی کنترل شوند. ربات های یادشده مانند اشیای ساخته شده بر مبنای هنر اوریگامی قابلیت تغییر شکل مکرر دارند و لذا می توانند از موانع مختلف عبور کنند.

ربات یاد شده می تواند پس از نفوذ به سلول آلوده آن را از کار انداخته و از بدن بیرون کند. ربات های یادشده می توانند برای انتقال دقیق دارو به نواحی مختلف بدن هم مورد استفاده قرار بگیرند. هنوز مشخص نیست استفاده عملی از این ربات ها در دنیای پزشکی چه زمانی آغاز می شود.

آ

توانند یادشده ساخته مختلف استفاده دارند پزشکی فناوری مینیاتوری دنیای کنترل