برگزیده ها
رئیس اتحادیه آهن فروشان: بازار آهن در حال خروج از رکود است

مازندمجلس: تهران- ایرنا- رئیس اتحادیه آهن فروشان بااشاره به اینکه بازار آهن در حال خروج از رکود است،گفت: به دلیل گران شدن مواد اولیه آهن آلات در 50 روز گذشته افزایش قیمت معادل 40 تا 45 درصد ایجاد شده است و بیشتر کالاها به خارج از کشور صادر می شود و هنوز رونقی که باید در بازار حاکم نیست.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد آزاد» روز دوشنبه در حاشیه همایش روسای اتحادیه آهن فروشان سراسر کشور با اشاره به اینکه دغدغه اصلی صنف آهن فروشان حل مشکل مالیات بر ارزش افزوده است، گفت: تعداد اعضای صنف آهن فروشان بیش از سه هزار نفر است و از 30 استان کشور نیز 20 هزار نفر نیز با این اعضا فعالیت می کنند که حدود 1400 نفر به دلیل مالیات بر ارزش افزوده بیکار شدند.
رئیس اتحادیه آهن فروشان تصریح کرد: سعی داریم با حل مشکل مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تعطیل شده دوباره شروع به فعالیت کنند و بقیه نیز نسبت به کار خود دلگرم باشند.
وی اظهارداشت: اعتراض اتحادیه آهن فروشان این است که مالیات بر ارزش افزوده یک بار از واردات، یک بار از کارخانه و بار دیگر از بورس اخذ می شود و در مرحله آخر که به آهن فروش می رسد با توجه به اینکه سود آهن فروش یک درصد است بنابراین نمی تواند 9 درصد مالیات برارزش افزوده بپردازد.
آزاد با تاکید بر اینکه ما به دنبال ندادن مالیات نیستیم، بلکه به دنبال اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده هستیم گفت: در حال حاضر بحث 6 درصد به این صورت است که مقرر شد نسبت به معاملات سالیانه ای که آهن فروشان دارند از صد درصد معاملات 94 درصد به عنوان اعتبار خرید در مراحل قبل بپذیرند و 6 درصد مشمول مالیات شود.
نرخ مالیات برارزش افزوده برای امسال 9 درصدتعیین شده است.
وی ادامه داد: بنابراین اگر کسی یک میلیارد تومان آهن معامله کند در قانون گذشته باید 90 میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می کرد و در حال حاضر 6 درصد یک میلیارد تومان 60 میلیون تومان ضربدر 9 درصد می شود پنج میلیون و 400 هزار تومان مطالبه مالیاتی ارزش افزوده می کنند.
رئیس اتحادیه آهن فروشان گفت: در حال حاضر تقریبا به یک رقمی رسیدیم که اگرچه برای اعضای صنف قابل قبول نیست اما تا حدودی به عدالت نزدیک است.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
اقتصام**9132**1561**خبرنگار: فرزانه سلامت بخش**انتشار:مژگان توانا

اقتصاد

ماليات بر ارزش افزوده

آهن فروشان

محمد آزاد

افزوده مالیات فروشان تومان اتحادیه اینکه اقتصادی میلیون قانون معاملات میلیارد دنبال اعضای خبرنگار ایرنا فعالیت بنابراین برارزش