برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- اسامی ۶۰ پایگاه مشاوره انتخاب رشته مجاز آزمون سراسری در شهر تهران به منظور دسترسی آسان داوطلبان در پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران قرار داده شده است.

مازندمجلس:

کنکوربه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، علیرضا راه‌ پیما، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران از تشکیل کمیته‌های منطقه‌ای مرکب از کار‌شناسان مشاوره، فن آوری اطلاعات، ارزیابی عملکرد، روابط عمومی و کمیته برنامه ریزی پایگاه‌های مشاوره انتخاب رشته آزمون ورودی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال۹۶ در شهر تهران خبر داد و با اشاره به اعلام نتایج کنکور سراسری سال ۹۶ اظهار داشت: هدف از ایجاد پایگاه‌های مشاوره انتخاب رشته مجاز کنکور سراسری توسط آموزش و پرورش شهر تهران ارائه مشاوره‌های گروهی، فردی و نرم افزاری به منظور جلوگیری از اغواگری مراکز غیر علمی و کمک به داوطلبان در انتخاب رشته و هدایت تحصیلی آن‌ها در راستای کسب موفقیت‌های تحصیلی است.

راه پیما با بیان اینکه مشاوران متخصص و مجرب در پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور شهر تهران حضور دارند عنوان کرد: این مشاوران در طول سال به طور مستقیم با دانش آموزان و خانواده‌ها مرتبط بوده‌اند و به ویژگی‌های فردی و اجتماعی داوطلبان آشنایی کامل دارند و بنابراین بهتر می‌توانند در تعیین اولویت‌های رشته شهر‌ها به داوطلبان کنکور کمک کنند.

قابل قیاس نبودن هزینه مشاوره انتخاب رشته در پایگاه‌های آموزش و پرورش با مراکز غیردولتی

وی با اشاره به اینکه اسامی ۶۰ پایگاه مشاوره انتخاب رشته مجاز آزمون سراسری در شهر تهران به منظور دسترسی آسان داوطلبان در پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به نشانی www. tehranedu. ir قرار داده شده است، ادامه داد: هزینه ارائه مشاوره به داوطلبان در پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور شهر تهران قابل قیاس با آموزشگاه‌ها و مراکز غیر دولتی نیست.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه خدمات راهنمایی و هدایت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر دوره متوسطه با حضور مشاوران توانمند و مجرب و آشنا به فرآیند هدایت تحصیلی و انتخاب رشته که دوره‌های ویژه انتخاب رشته را در کلاس‌های تخصصی گذرانده‌اند در این پایگاه‌ها انجام می‌شود، گفت: این مشاوران روند انتخاب رشته و آگاهی رسانی در خصوص شرایط ورود به رشته‌ها و بررسی علایق دانش آموزان را با شیوه‌های علمی مبتنی بر آزمون‌های سه گانه مشاوره‌ای شامل (استعداد، رغبت و سلامت روان) انجام می‌دهند.

روز شروع فعالیت پایگاه‌ها همزمان با روز اعلام نتایج آزمون ورودی ۹۶ از طرف سازمان سنجش، و زمان فعالیت از ساعت هشت و سی دقیقه صبح الی ۱۶ است و هزینه استفاده از خدمات مشاوره‌ای انتخاب رشته پایگاه‌ها (از قبیل انتخاب رشته رایانه‌ای، مشاوره گروهی و فردی، چاپ انتخاب رشته سازمان سنجش و....) برای داوطلبان متقاضی، به ازای مشاوره و راهنمایی تخصصی، مبلغ ۹۰۰۰۰۰ ریال برای مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ و مبلغ ۱۱۰۰۰۰۰ ریال برای سایر مناطق، تعیین شده است.

تخفیف ویژه‌ای برای فرزندان خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و همکاران محترم فرهنگی به میزان چهل درصد از کل شهریه تخصیص یافته است.

شماره تلفن ۵۳-۶۶۹۵۶۴۵۲ برای برقراری تماس ضروری و هماهنگی و رفع مشکلات احتمالی نیز در نظر گرفته شده است.

 

مشاوره تهران پایگاه‌های داوطلبان آموزش کنکور پرورش مشاوران رسانی تحصیلی پایگاه‌ها آموزان اینکه مراکز سراسری هزینه عمومی روابط اطلاع هدایت آزمون اداره اعلام پایگاه فعالیت مناطق مشاوره‌ای تخصصی راهنمایی خدمات ارائه اشاره ورودی میزان نتایج اسامی دارند منظور گروهی تعیین