برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- سطح بندی خدمات در وزارت بهداشت در برنامه های چهارم توسعه، اجباری بوده است و روند اجرایی آن ادامه دارد.

مازندمجلس:

کمبود پرستار داریم /  اجبارسطح بندی خدمات وزارت بهداشت در برنامه چهارمبه گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری میزان، ایرج حریرچی در ادامه نشست خبری گفت: با کمبود پرستار و پزشک  در کشور روبرو هستیم و فشارهای زیادی بر کادر فعال در این حوزه وارد شده  و این افراد مجبورند بیش از توان خود کار کنند و از طرف جامعه پزشکی بر افزایش کادر درمانی و پزشکی اصرار و  پافشاری می شود.

وی افزود: وی در خصوص سطح بندی خدمات در وزارت بهداشت افزود:  سطح بندی یکی از موضوعات مهم در کشور است که بر طبق قانون، از جمله  برنامه های چهارم توسعه اجباری بوده و در برنامه پنجم عملی شده است  و همچنان ادامه دارد.

 

سخنگوی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: براساس اعتبار، نیاز، وضعیت اقتصادی – اجتماعی، روند شیوع بیماری های شایع و سطح درآمد ملی و درصد آن به سطح بهداشت و درمان، سطح بندی در خدمات تعیین می شود و این روند کمک می کند تا میزان نیاز به تخت و  توزیع آن در بخش خصوصی، عمومی و عمومی غیر دولتی مشخص شود.

 

وی عنوان کرد: در زمینه تعیین سطح خدمات مطالعات وسیعی انجام شده است و  تلاش می کنیم در یک ماه آینده از الگوی درمان ۱۴۰۴ رونمایی شود.

 

 

بهداشت خدمات وزارت افزود پزشکی درمان عمومی ادامه تعیین چهارم پرستار کمبود برنامه حریرچی جامعه میزان