برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس‌جمهور گفت: تهران همواره در کنار دولت و ملت دوست و برادر پاکستان خواهد بود و از گسترش همه‌جانبه روابط با این کشور استقبال می‌کند.

مازندمجلس: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه در دیدار رئیس مجلس سنای پاکستان، مناسبات تهران و اسلام‌آباد را برادرانه دانست و گفت: پیوستگی تاریخی و فرهنگی دو ملت ایران و پاکستان، پایه محکمی برای توسعه و ارتقاء سطح همکاری‌ها  با هدف تامین منافع مشترک است.
 
به گزارش نامه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، وی توسعه و تقویت روابط با همسایگان را از اولویت‌های سیاست خارجی ایران برشمرد و تاکید کرد که تهران همواره در کنار دولت و ملت دوست و برادر پاکستان خواهد بود و از گسترش همه جانبه روابط با این کشور استقبال می‌کند.
 
رئیس‌جمهور امنیت را مهم‌ترین مسأله در شرایط کنونی منطقه عنوان کرد و با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران، امنیت پاکستان را در راستای امنیت خود قلمداد می‌کند، بر ضرورت افزایش مشارکت و همکاری‌های دو کشور در راستای افزایش سطح امنیت در منطقه و بویژه در مرزهای مشترک تأکید کرد.
 
روحانی تروریسم را بزرگترین معضل منطقه برشمرد و با بیان اینکه همه کشورهای منطقه باید برای مبارزه و از بین بردن تروریسم با هم همکاری کنند، افزود: ایران و پاکستان می‌توانند در زمینه مبارزه با تروریسم  و توسعه امنیت منطقه‌ای همفکری، رایزنی و همکاری‌های خوبی داشته باشند.
 
وی با اشاره به اینکه ایران و پاکستان عمق استراتژیک برای یکدیگر بشمار می‌آیند، توسعه و پیشرفت دو کشور را حائز اهمیت دانست و آن را عاملی مهم در راستای افزایش امنیت منطقه عنوان کرد.
 
رئیس‌جمهور گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران بر توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌ها با پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله علم و فناوری، مناسبات فرهنگی و دانشگاهی و انرژی است.
 
روحانی با اشاره به ضرورت اجرای کامل توافقات و قراردادها میان دو کشور، گفت: توسعه روابط بانکی، می‌تواند به افزایش سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان کمک کند.
 
وی افزود: ایران منبع مطمئنی برای تأمین انرژی پاکستان است و توسعه، احیاء و اتصال دو بندر چابهار و گوادر می‌تواند موجب پیشرفت و توسعه روزافزون منطقه شود.
 
"رضا ربانی" رئیس مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار ضمن تبریک انتخاب مجدد دکتر روحانی به عنوان رییس جمهور کشورمان، اظهار داشت: مردم پاکستان به شما به عنوان دوستی اندیشمند و قابل اتکاء می‌نگرند.
 
رئیس مجلس سنای پاکستان خاطر نشان کرد: مناسبات ایران و پاکستان نه تنها بر پایه اشتراکات دینی، تاریخی و فرهنگی استوار است، بلکه دو کشور در سایر مسایل و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز نظرات نزدیک و مشترکی دارند.
 
ربانی با تأکید بر ضرورت توسعه، تقویت و تحکیم همه جانبه روابط و همکاری‌ها براساس منافع مشترک میان دو کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی، امنیتی، پارلمانی، انرژی و مقابله و مبارزه با تروریسم، افزود: پاکستان از هیچ اقدامی در راستای توسعه و ارتقاء سطح مناسبات تهران – اسلام‌آباد دریغ نخواهد کرد.
 
رئیس مجلس سنای پاکستان با اشاره به اینکه پاکستان در مسیر مبارزه با تروریسم، تلاش می‌کند، افزود: مدیریت بهتر برای ارتقاء سطح امنیت در مرزهای مشترک را ضروری می‌دانیم که در این راستا کمیسیون عالی مرزی ایران و پاکستان در آینده‌ای نزدیک تشکیل خواهد شد.
 
ربانی با تقدیر از کمک‌ها و حمایت‌های دولت و ملت ایران در شرایط دشواری که مردم پاکستان در آن قرار داشتند، گفت: پاکستان نسبت به اجرای کامل توافقات و تعهدات خود با ایران، پایبند است.
پاکستان توسعه امنیت منطقه روابط راستای مشترک اشاره تروریسم افزود مبارزه افزایش اینکه عنوان مناسبات می‌کند تهران روحانی اسلامی فرهنگی انرژی ضرورت دیدار جانبه ارتقاء  ربانی همکاری‌ها پیشرفت بخش‌های منطقه‌ای  رئیس می‌تواند توافقات اقتصادی مختلف اجرای نزدیک مرزهای دانست برشمرد تقویت تاریخی منافع  رئیس‌جمهور شرایط تأکید  روحانی همکاری‌های جمهوری اسلام‌آباد قلمداد