برگزیده ها
امروز یک توییت ۱۴۷ کلمه‌ای می‌تواند تاثیر عمیقی در سیاستگذاری‌ها داشته باشد

مازندمجلس: وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد:‌ امروز یک توییت ۱۴۷ کلمه‌ای می‌تواند تاثیر عمیقی در سیاستگذاری‌ها داشته باشد و یک توییت اشتباه می‌تواند در ایجاد جنگ موثر باشد.

مازندمجلس: وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد:‌ امروز یک توییت ۱۴۷ کلمه‌ای می‌تواند تاثیر عمیقی در سیاستگذاری‌ها داشته باشد و یک توییت اشتباه می‌تواند در ایجاد جنگ موثر باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدجواد ظریف در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار گفت: روز خبرنگار را پیشاپیش تبریک گفته و یاد و خاطره شهدای مظلوم مزارشریف، شهدای رسانه، شهدای وزارت خارجه، شهدای انقلاب و مدافعان حرم را گرامی می‌دارم.

او ادامه داد: گرامیداشت شهدای مزار شریف یک نکته را به ما یادآوری می‌کند و آن حضور خبرنگاران و دیپلمات‌ها در یک سنگر برای رساندن پیام ایران است. البته در مزارشریف در کنار ۱۱ شهید دیپلمات‌، خبرنگار هم بود و این قدرت امروز شماست که بجای آنکه امروز، روز دیپلمات نامگذاری شود روز خبرنگار نامیده شد.

رییس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه هم هدف و هم مسیر مشترک شرایط ویژه‌ای را برای ارتباط نزدیک‌تر میان وزارت خارجه و جامعه رسانه‌ای ایجاب می‌کند، اظهار داشت: توازن میان این دو وظیفه کار دشواری است. در جهان امروز ما، پیام ارزش واقعی پیدا کرده است. یک توییت ۱۴۷ کلمه‌ای می‌تواند تاثیر عمیقی در سیاستگذاری‌ها داشته باشد و یک توییت اشتباه می‌تواند در ایجاد جنگ موثر باشد.

ظریف افزود: به خاطر تحولات در ابزار قدرت، هم دارندگان قدرت متنوع شدند و هم ابزارهای انتقال و ایجاد قدرت متنوع شده‌اند و همین مساله موجب شده هر خبرنگاری در دنیا قدرتمند باشد.

او با بیان اینکه گفتمان می‌تواند هم قدرت آفرین یا قدرت زدا باشد و هم می‌تواند در دفع یا ایجاد تهدید موثر باشد، تصریح کرد: رسانه عامل انتخاب و انتقال گفتمان است. مهم این است که چه گفتمان و چه تصویری انتخاب شود.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان افزود: در کل علوم انسانی انتخاب تحلیل‌گر و کنش‌گر یک واقعیت است. در میان خبرهای مختلف می‌توانید یک یا چند خبر را برای انعکاس انتخاب کنید و این انتخاب شما می‌تواند فاصله عزت ملی و شرمساری باشد.

ظریف یادآور شد: همه دوست دارند بی‌طرفانه خبر را انتقال دهند ولی این تصور که عینی با واقعیات برخورد کنید کم لطفی به پژوهشگر است. خبرنگاران در میان اخبار و تصاویر، اخبار و تصاویری را انتخاب می‌کند که بهتر خبر را را انتقال دهد و همین تصمیم ما یک تصمیم موثر در قدرت سازی و انتقال خبر است.

ادامه دارد...

می‌تواند خبرنگار انتقال توییت شهدای امروز ایجاد گفتمان کلمه‌ای می‌کند خارجه تاثیر عمیقی سیاستگذاری‌ها متنوع افزود اینکه اخبار تصمیم دیپلمات بزرگداشت رسانه اشتباه کشورمان مراسم مزارشریف ادامه وزارت خبرنگاران