برگزیده ها

مازندمجلس: شهردار تهران با تاکید بر لزوم تلاش و کوشش برای خدمتگذاری به مردم کشورمان تاکید کرد: با هر گرایش، دین و سلیقه‌ای نباید پا روی انسانیت گذاشت و هیچ چیز را در خدمت به مردم ترجیح داد.

مازندمجلس: محمدباقر قالیباف در آیین افتتاح خط 8 مترو تهران گفت: باید از همه کسانی که برای این پروژه تلاش کردند چه در دولت و چه عزیزانی که در بخش خصوصی و همچنین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و بانک شهر قدردانی کنم.

به گزارش نمه نیوز، وی افزود: بانک شهر یکی از سیاست‌های پولی و بانکی کشور که به سمت رشد و توسعه گام برمی‌دارد را اجرایی کرده که نمونه بارز آن تکمیل همین خط 8 تهران است. روزی که تصمیم گرفتیم برای شهرداری‌های کشور یک بانک داشته باشیم مخالفت‌های بسیاری با آن شد لذا برای تشکیل آن مبارزه کردیم و امروز اگر در شهرهای کشور نفسی در حوزه عمرانی کشیده می‌شود به واسطه حمایت‌های بانک شهر است.

شهردار تهران ادامه داد: روی سخنم خطاب به خودم است و همه کسانی که به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و خون شهدا و همچنین تحمل و صبر و استقامت مردم فرصت خدمتگذاری در سطوح مختلف برای آنها فراهم شده است، اگر این فرصت به درستی مورد استفاده قرار نگیرد نه در دنیا و زندگی خیری خواهیم دید و نه در زندگی اخروی خیری به ما داده می‌شود و شرمنده خداوند متعال خواهیم بود.

قالیباف افزود: با هر گرایش، دین و سلیقه‌ای که داریم نباید پا روی انسانیت بگذاریم و خدمت به مردم بی‌تردید بر هر چیزی باید ترجیح داده شود. نباید مانع‌تراشی در راه خدمت به مردم کنیم.

وی با اشاره به دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری که خود سکان‌دار آن بود، گفت: در روزهای پایانی مسوولیت در دوره چهارم هستیم. این روزها و هفته‌ها در رسانه‌ها حرف‌هایی شنیده می‌شود که البته رسالت رسانه و خبرنگار این است که به درستی مسائل را به افکار عمومی منتقل و مسیر پیشرفت کشور را سرعت دهد.

شهردار تهران ادامه داد: ما مدیران باید دقت کنیم که چه می‌گوییم و چه کاری را انجام می‌دهیم. گاهی اظهارنظرهایی از جمله تحویل شهر سوخته و آواربرداری از این شهر عنوان می‌شود. اینها ادبیات جدیدی است که این روزها توسط افراد مختلفی عنوان می‌شود. آیا افتتاح خط 8 مترو تهران آواربرداری است؟

قالیباف با اشاره به اینکه شهروندان در شهر تردد می‌کنند و آنچه اتفاق افتاده است را قضاوت خواهند کرد، افزود: روزی که در سال 84 شهرداری تهران را تحویل گرفتم تنها یک خط نصفه و نیمه از مترو وجود داشت. اما امروز آنقدر شبکه مترو گسترش پیدا کرده است که باید دقت کنیم ایستگاهی را از دست ندهیم. 8 خط برای شهر تهران پیش‌بینی شده بود که امروز به اتمام رسیده و در حقیقت این پایان مترو تهران است.

وی تاکید کرد: برخی می‌گفتند رویکردها و اهداف در شهرداری تهران اشتباه بوده است. شهرداری تهران سازه‌ساز است و چشم‌اندازی ندارد. همه این حرف‌ها را گفتند و ما پاسخی ندادیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در ماه‌های اخیر و پیش از آغاز به کار شورا در دوره پنجم مشغول انتخاب شهردار هستند، افزود: این کار بسیار ارزشمندی است و در هفته جاری پنج کاندیدا برای شهرداری تهران برنامه‌های خود را ارائه کردند که رسانه‌ها آنها را منتشر کردند. تمامی برنامه‌ها براساس آن چیزی بود که ما در سال 84 به عنوان رویکردها و سیاست‌های خود تقدیم دومین دوره شورای اسلامی شهر تهران کرده بودیم. این موضوع نشان داد با وجود همه فضاسازی‌ها راهبرد شهرداری تهران درست بوده و این افراد نیز به این موضوع رسیده‌اند اما این همه فضاسازی چه لزومی داشت؟

قالیباف تاکید کرد: جالب است در برنامه‌های ارائه شده متن صحبت‌های ما آمده و به موضوعاتی که ما اشاره کرده بودیم همچون ارتقاء کیفیت زندگی در شهر، مشارکت مردم، شفافیت، هوشمندسازی، توسعه حمل‌ونقل، محیط زیست، آموزش شهروندی و حرکت انسان‌محور تاکید شده بود. طبیعی است که ما برنامه‌ها را براساس خرد جمعی داده بودیم و وقتی خرد جمعی وجود داشته باشد قطعا این برنامه‌ها طوری خواهد بود که امروز نیز توسط این افراد ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مشخص شد برنامه‌های ارائه شده یکی است، افزود: مردم قضاوت خواهند کرد که افراد و جریانات کدام‌یک به وعده‌ها بهتر عمل کرده‌اند. بی‌تردید زمانی که می‌گوییم رویکرد مردمی یعنی همین تحقق شورایاری‌ها، شورایاری‌هایی که هم دولت‌های قبل و همین دولت مانع حضور مردم در انتخابات آنها شده‌اند. البته علاقه‌مندم که این راهبردها که همان راهبردهای ماست محقق شود البته برخی از آنها را از قلم انداخته‌اند اما تحقق آنها پیشرفت شهر را به همراه دارد و منفعت آن به همه ما می‌رسد.

شهردار تهران ادامه داد: به این افتخار می‌کنم که آغاز زندگی‌ام را با امام خمینی (ره) و انقلاب شروع کردم و در فرهنگ مجاهدت و خدمتگذاری عمر خود را سپری کردم و هیچ پاداشی بهتر و زیباتر از این نیست که مسوولیتم با افتتاح پروژه خط 8 که دروازه جهانی و متعلق به ایرانیان و به نام امام خمینی است، به پایان برسانم. ما تا زنده هستیم حتما خدمتگذار مردم نجیب و باگذشت خواهیم بود.

تهران شهرداری افراد افزود شهردار تاکید اسلامی ارائه امروز اشاره زندگی قالیباف اینکه برنامه‌ها بودیم برنامه‌های عنوان البته شورای خواهیم خواهند قضاوت افتتاح ادامه پایان آواربرداری کرده‌اند وعده‌ها جریانات موضوع خمینی برنامه براساس تحویل رویکردها پیشرفت نباید بی‌تردید سیاست‌های توسعه خدمتگذاری درستی همچنین چهارم رسانه‌ها کسانی روزها هستیم پروژه می‌گوییم