برگزیده ها
مازندمجلس: ألیکس ماچیراس متخصص هوانوردی بین المللی گفت: بحرین و امارات پس از یک هفته از صدور حکم سازمان بین المللی هواپیمایی برای اعضای خود تصمیم به بازگشایی حریم هوایی ناظر برای قطر گرفتند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری المیادین، بحرین و امارات امروز /دوشنبه/ برای اولین بار از زمان تحریم دوحه، حریم هوایی نظارتی برای قطر ایجاد کردند. این منابع گفتند: پس از صدور حکم سازمان بین المللی هواپیمایی بحرین و امارات از امروز دوشنبه تصمیم به کاهش تحریم هوایی قطر گرفتند.

الیکس ماچیراس متخصص هوانوردی بین المللی در شبکه توییتر با اعلام این خبر افزود : این تصمیم از امروز دوشنبه قابل اجراست اما قرار است از 17 اگوست ( 26 مرداد) دو کشور بحرین وامارات اجازه عبور از حریم هوایی خود را به قطر بدهند.

ماچیراس با انتشار تصاویر توضیحی، بازگشایی حریم هوایی نظارتی که بخشی از حریم هوایی هر کشوری است که با آن خدمات نظارتی هوایی به علاوه خدمت ارائه اطلاعات پرواز ،جست وجو و امداد و نجات است، اعلام کرد .

عربستان، بحرین، امارات و مصر از 15 خرداد قطر را به اتهام حمایت از گروه های تروریستی مورد تحریم هوایی زمینی و دریایی قرار دادند.
هوایی بحرین امارات المللی تحریم دوشنبه نظارتی تصمیم امروز ماچیراس اعلام گرفتند هوانوردی دادند متخصص المیادین هواپیمایی بازگشایی