برگزیده ها

مازندمجلس: لس آنجلس تایمز در گزارش خود این سوال را مطرح می کند که آیا روحانی از توانایی کافی برای عملی کردن وعده هایش برخودار است یا نه؟

مازندمجلس:

لس آنجلس تایمز در گزارشی به دوره دوم ریاست جمهوری روحانی پرداخت و نوشت:

در بسیاری از دموکراسی های جهان، پیروزی قابلتوجه در صندوق های رای رئیس جمهور را در موقعیتی قدرتمند برای اجرایی کردن وعدههایش قرار می دهد.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران که شنبه گذشته رسمابرای آغاز دومین دوره ریاست جمهوری اش سوگند یاد کرد باید با مخالفان تندرو خودمقابله کند، کسانی که همچنان در انتخابات شکست می خورند اما مراکز کلیدی قدرت رادر جمهوری اسلامی ایران در اختیار دارند.

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که آیاروحانی می تواند با اختیاراتی که دارد در مسیر اصلاحات سیاسی و آزادی اجتماعی کهدرخواست بسیاری از حامیان جوانش است حرکت کند یا اینکه وی به حکم و اجازه روحانیوناصولگرا و فرماندهان امنیتی نیاز دارد؟

تاریخ نشان داده است که روحانی باید هوشیارباشد. برخی از کسانی که به وی برای افزایش آراش در انتخابات اخیر ریاست جمهوری کمککردند اکنون نگران هستند که رئیس جمهور به تعهدات دوران انتخاباتی اش عمل نمی کندتعهداتی درباره حضور زنان و سیاستمداران اصلاح طلب در کابینه اش.

تحلیلگران بر این باور هستند که روحانی در دورهدوم ریاست جمهوری خود بر بازسازی اقتصاد ایران متمرکز شده است. این موضوعی است کهروحانی با پرداختن به آن شانس بیشتری برای جلوگیری از تقابل خط مشی با نظام ایراندارد. موضوعی که خطراتی مانند زندانیان سیاسی و یا تلاش برای باز کردن فضای سیاسیدر ایران را ندارد.

برخی از تحلیلگران معتقدند که روحانی تلاش میکند تا از تقابل با حاکمیت در ایران جلوگیری کند.

این در حالی است که حامیان روحانی مطالبات سیاسیاز وی دارند و یک تحلیلگر در این باره می گوید که این خلایی است میان آنچه مردم درانتخابات به آن رای دادند و آنچه روحانی در واقع انجام می دهد.

روحانی جمهوری ریاست جمهور تقابل دارند سیاسی تحلیلگران جلوگیری موضوعی انتخابات حامیان بسیاری حاکمیت تایمز اجازه انتخاباتی آنجلس کسانی