برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس انجمن توسعه خدمات گردشگری سلامت گفت: به موسساتی که در حوزه گردشگری سلامت فعالیت می کنند و خدمات آنها مورد تایید انجمن باشند، توسط سازمان توسعه تجارت مشوق های صادراتی تعلق می گیرد.

مازندمجلس:

ارائه مشوق های صادراتی برای فعالان گردشگری سلامتمحمد جهانگیری در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: این انجمن مجوز خود را از شورای راهبری گردشگری سلامت گرفته است و شامل تمام گروه های فعال در گردشگری سلامت است. این انجمن از همه فعالان گردشگری مانند مراکز درمانی و مراکز جراحی محدود، آژانس ها ی گردشگری و موسساتی که در زمینه جذب بیمار فعالیت می کنند و سرمایه گذاران(دهکده های سلامت) تشکیل شده است تا در حوزه های تندرستی و پزشکی فعالیت کنند و بازوی اجرایی برای مصوبات شورایعالی راهبری گردشگری سلامت و مدافع فعالان گردشگری سلامت باشد.


وی ادامه داد: انجمن توسعه خدمات گردشگری سلامت کمک می کند تا موسسات فعال در این حوزه از تسهیلات خاص در حوزه گردشگری سلامت برخوردار شوند یا به آنها مشوق های صادراتی در حوزه گردشگری سلامت نیز تعلق بگیرد، مانند مشوق هایی که به سایر کالاها داده می شود. این اقدام هم با کمک سازمان توسعه تجارت و انجمن انجام می شود.

وی افزود: برخی دیگر از این تسهیلات کمک به حضور در نمایشگهای خارجی مانند نمایشگاه گردشگری سلامت عمان است که سازمان توسعه تجارت بخشی از هزینه های حضور در این نمایشگاهها را فراهم می کند این اقدام در هماهنگی با انجمن انجام می شود چون این موسسات که متقاضی حضور در نمایشگاههای خارجی هستند باید به تایید انجمن رسیده باشند.


جهانگیری با بیان اینکه در کشورهایی از جمله عراق، عمان، آذربایجان و افغانستان نیز فعالیت هایی در حوزه شناخت مقاصد گردشگری پزشکی انجام می شود گفت: شرکت زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی نیز به عنوان موسسه ای که مجوزهای لازم را در بحث فعالیت در حوزه گردشگری پزشکی گرفته قرار است در حوزه معرفی ظرفیت های گردشگری پزشکی وارد شده است.

 

گردشگری سلامت انجمن پزشکی فعالیت توسعه فعالان مانند موسسات اقدام خارجی تجارت تسهیلات گرفته صادراتی عنوان جهانگیری راهبری میزان مراکز