برگزیده ها
بازسازی ۱.۵ میلیون مسکن روستایی/۱۴ هزار میلیارد تومان وام نوسازی

مازندمجلس: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در یک دهه اخیر افزون بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور مقاوم‌سازی شد.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، علیرضا تابش افزود: حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب مقاوم سازی در روستاهای کشور در دست ساخت است.

وی ادامه داد: در مجموع بانک ها برای ساخت این واحدهای مسکونی روستایی افزون بر ۱۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت به روستاییان پرداخت کردند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: سال گذشته با کمک دولت و همراهی بانک‌ها ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت واحدهای مسکونی حادثه دیده در روستاهای کشور پرداخت شد.

تابش اظهارداشت: در همین مدت نیز ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای کمک به حادثه دیدگان روستایی ناشی از زلزله و سیل پرداخت شد.

وی تأکید کرد: دولت کمک زیادی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به خصوص در مقاوم سازی مسکن روستایی داشت و این مساعدت همچنان تداوم دارد.

تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان های شمالی بافت روستایی را تغییر داده است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز و کوچک سازی اراضی روستایی در استان های شمالی کشور انتقاد کرد و گفت: کوچک سازی اراضی کشاورزی و تغییر کاربری آن برای ساخت خانه های ویلایی در قالب گردشگری فاجعه بار است.

تابش افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی برای ساخت خانه های ویلایی در قالب گردشگری و تفرجگاه مسافری در این استان ها، بافت روستایی را دچار مشکل کرده است.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد باید مدیریت ارشد استان های حاشیه خزر برای ساماندهی این اقدامات پیش قدم شده و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این زمینه به مدیران این استان ها کمک خواهد کرد.

رئیس یبناید مسکن تداوم مقاوم سازی مسکن روستایی و ساخت مسکن محرومان را از دیگر برنامه های این نهاد انقلاب اسلامی اعلام و بر تسریع در ساخت مسکن محرومان به عنوان یکی از وظایف اصلی بنیاد تأکید کرد.

روستایی انقلاب اسلامی بنیاد استان تغییر میلیارد اراضی کاربری پرداخت مقاوم مسکونی تسهیلات افزود سازهای گردشگری محرومان شمالی ویلایی غیرمجاز حادثه روستاهای واحدهای تأکید تداوم کشاورزی