برگزیده ها
نعمت زاده: بخشی از کمبود آب شرب شهری برطرف می شود

مازندمجلس: تهران - ایرنا- وزیر صنعت، معدن وتجارت اجرای پروژه پتانسیل یابی منابع آب زیر زمینی (کارست ) در کشور با اولویت استان خراسان رضوی را یکی از راهکارها برای برطرف ساختن بخشی از کمبود آب شرب شهری اعلام کرد .

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمدرضا نعمت زاده» بعدازظهر سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح پروژه ژئوفیزیک هوایی استان های خراسان رضوی و مازندران برای اکتشاف منابع معدنی و آب کارستی که از طریق ویدئو کنفرانس در محل این وزارتخانه با دستور وی شروع شد، به خبرنگاران گفت: شناسایی منابع آبی در لایه های زیر زمین و آهکی از اقدام های صورت گرفته در دولت یازدهم محسوب می شود.
وی افزود: حل معضل کم آبی و جلوگیری از خروج آب از کشور در مناطق مرزی در واقع به منظور تامین آب شرب مورد نیاز در داخل از سیاست های دولت ایران است .
نعمت زاده اظهار امیدواری کرد در مدت 2 ماه اطلاعات اولیه این پروژه به دست آید و بستر و زمینه لازم برای سرمایه گذاران فراهم شود.
به گفته وی، عملیات اکتشافی و مطالعاتی در 31 استان کشور موجب تعیین چندین منطقه اولویت دار شد که استان خراسان رضوی یکی از آنهاست.

** محدودیت زیست محیطی برای فعالیت اکتشافی
نعمت زاده افزود: استان مازندران دارای مشخصه کوهستانی و جنگلی است و گستردگی فضای سبز مانع از آن می شود که از نظر مسایل زیست محیطی عملیات گسترده اکتشافی روی زمین صورت گیرد و این امر فعالیت زیر زمینی را در این ارتباط اجتناب ناپذیر می کند.

** سرمایه گذاران آماده دریافت اطلاعات معدنی
وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن یادآوری وجود ریسک سرمایه گذاری در مناطق معدنی گفت: اکنون با فعالیت های سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، مناطق پتانسیل دار معدنی مشخص و امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم می شود .
وی ابراز امیدواری کرد در 2 تا سه ماه آینده نتیجه شناسایی مناطق دارای ذخیره مواد معدنی و اطلاعات مربوطه در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

** بررسی سه هزار کیلومتر مربع در جنوب مازندران
نعمت زاده گفت: قرار است عملیات ژئوفیزیک هوایی در بخش جنوبی استان مازندران با برداشت تقریبی 13 هزار و 200 کیلومتر خطی پرواز در محدوده ای با وسعت سه هزار کیلومتر مربع به اجرا گذاشته شود.
به گزارش ایرنا، استان مازندران شامل بخش هایی از برگه یک دویست و پنجاه هزارم زمین شناسی ساری، آمل، قزوین، سمنان، تهران و گرگان است و در این منطقه ذخایر فلزی از جمله سرب و روی، فلورین، بوکسیت، ماسسه ریخته گری و نیز آهن ، قلع، تنگستن و طلا برآورد شده است.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
اقتصام** 1559 **1561** خبرنگار: حسین عضدی فسا** انتشار:مژگان توانا

استان معدنی سرمایه مازندران مناطق گذاران عملیات فعالیت کیلومتر اقتصادی اطلاعات ایرنا محیطی منطقه پروژه دارای هوایی شناسی گذاری اکتشافی فراهم گزارش افزود شناسایی امیدواری ژئوفیزیک منابع خبرنگار خراسان