برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - ایسنا نوشت: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست کمیته پیگیری مطالبه رفع حصر فراکسیون امید با رئیس مجلس خبر داد.

مازندمجلس:مسعود پزشکیان اظهار کرد: کمیته پیگیری مطالبه رفع حصر فراکسیون امید ظهر امروز با آقای لاریجانی دیدار و گفت‌وگو کردندتا بتوان از این طریق راه حلی برای این موضوع پیدا کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها بر ضرورت وحدت تاکید کردند چرا که آنچه باعث اقتدار و قدرت کشور می‌شود انسجام داخلی است و هر چه انسجام وجود نداشته باشد کشور دچار از هم پاشیدگی خواهد شد و قدرت کشور تضعیف می‌شود.

لازم است بزرگان برای موضوع حصر راه حلی پیدا کنند

این نماینده اصلاح طلب مجلس با بیان اینکه موضوع حصر باعث بروز برخی مشکلات و ایجاد گره هایی در جامعه شده است ادامه داد: تا زمانی که این موضوع به هر طریقی حل نشود انسجام ایجاد نخواهد شد؛ لذا به اعتقاد من لازم است بزرگان برای این موضوع راه حلی پیدا کنند.

پزشکیان با تاکید بر اینکه ایجاد انسجام داخلی موجب ممانعت از دخالت های دشمنان و بیگانگان خواهد شد،‌ تصریح کرد: همه ما از کرد، ترک، لر، عرب و عجم با هم برابر هستیم و آنچه بین ما حکم می‌کند باید قانون و عدالت باشد؛ چرا که اگر این گونه نباشد ثبات ایجاد نخواهد شد.

نائب رئیس مجلس همچنین خاطر نشان کرد: جدای از اینکه چپ هستیم یا راست، سنی هستیم یا شیعه و چه قومیتی داریم قانون و عدالت باید بین ما حاکم باشد؛ چرا که در غیر این صورت انسجام ما به هم خواهد خورد.

مشکل از آدمها نیست، مدیران ما باید آموزش ببینند

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به معرفی فهرست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم برخی ایرادات را به ساختار اداری کشور و وزارتخانه ها وارد دانست و گفت: ‌40 سال از انقلاب می‌گذرد و ما همچنان مدیران را تغییر می‌دهیم اما مشکلات حل نمی‌شود. به نظر می رسد مشکل از آدم ها نیست. این ساختار است که باید اصلاح شود. مدیران ما باید آموزش ببینند، تا اشکالاتشان رفع شود. اما به جای این کار مدیران تغییر می‌کنند و مدیران جدید تا نگاه مشترکی با مجموعه خود پیدا کنند فرصت چهار ساله‌شان به اتمام رسیده است. این در حالی است که عمر مفید مدیریت در کشور ما دو و نیم سال است.

پزشکیان بی‌ثباتی و معیوب بودن ساختار را مهمترین مشکل در سطوح کلان مدیریت دانست و یادآور شد: به همین دلیل است که 40 سال بعد از انقلاب همچنان با مشکلات متعددی روبرو هستیم. ما برای مدیریت‌ها و جایگاه‌های پیچیده آموزش نمی‌دهیم و این یکی از مشکلات اصلی است. ضمن اینکه اشتباه مدیران را بزرگ می‌کنیم و آن‌ها را به زمین می زنیم و بدترین نگاه را به آن‌ها داریم. در حالی که می‌توان با گوشزد کردن عیوب ایرادات آن‌ها را رفع کرد و راه درست را به آن‌ها نشان داد.

با تعامل کار نمی‌کنیم

نائب رئیس درباره نحوه تعامل دولت با مجلس در خصوص و معرفی وزرای پیشنهادی گفت:‌ یکی از مشکلات این است که ما با تعامل کار نمی‌کنیم . دولت وزرای پیشنهادی خود را انتخاب کرده ولی تا جایی که می‌دانم در این زمینه تعامل چندانی وجود نداشته است. در چنین شرایطی ممکن است تقابل ایجاد شود و هزینه های بالایی به کشور تحمیل شود.

چنان حواشی را بزرگ کردند که کل مراسم تحلیف تحت الشعاع قرار گرفت
وی در خصوص حواشی مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم در مجلس نیز گفت:‌ متاسفانه شاهد این بودیم که برخی حواشی این مراسم بسیار بزرگتر از حد واقعی شد و اصل مراسم را تحت الشعاع قرار داد. البته من برخی اتفاقات را توجیه نمی‌کنم اما فکر می‌کنم نباید دستاورد بزرگی که در مراسم تحلیف داشتیم را نادیده بگیریم. متاسفانه برخی رسانه‌ها،‌ تلویزیون و روزنامه‌ها چنان حواشی را بزرگ کردند که کل مراسم تحلیف تحت الشعاع قرار گرفت.

اعتراض به عدم دعوت از بزرگان اهل تسنن وارد بود

پزشکیان درباره عدم حضور برخی علمای اهل سنت در مراسم تحلیف هم یادآور شد: برخی نمایندگان به عدم دعوت از بزرگان اهل تسنن اعتراض داشتند که به نظرم وارد بود، اما آقای لاریجانی گفت غرض و مرضی در این زمینه وجود نداشته است. من فکر می‌کنم اگر در این زمینه تعاملی صورت می‌گرفت پیش از آنکه مراسم برگزار شود جمع بندی درستی حاصل می‌شد و اعتراضی هم انجام نمی‌شد و این شکاف و تفرقه به وجود نمی آمد.

29216

 

مراسم مدیران ایجاد انسجام موضوع مشکلات بزرگان تحلیف پزشکیان تعامل آن‌ها هستیم حواشی اینکه آموزش پیشنهادی وزرای ساختار الشعاع زمینه نداشته همچنان مدیریت تغییر می‌کنم درباره انقلاب نمی‌کنیم متاسفانه اعتراض یادآور ببینند داخلی اصلاح نخواهد تاکید گفت‌وگو کمیته لاریجانی قانون عدالت دوازدهم ایرادات معرفی دیدار باشد؛ داریم دانست