برگزیده ها
لاریجانی:مشکلات زیاد است،قرار نیست کابینه جدید انقلاب کند

مازندمجلس: سیاست > مجلس - رئیس مجلس شورای اسلامی با توصیه به رسانه‌ها برای توجه به اولویت‌های کشور، گفت: همیشه نگاه کنید که مسئولیت شما در قبال مصالح ملی چیست.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، خبرنگاران پارلمانی امروز در حالی به مناسبت روز خبرنگار مهمان علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی بودند که او در این دیدار از اولویت های رسانه ای و نگرانی های خبرنگاران گفت. او ضمن تشکر از خبرنگاران فعال در حوزه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:جایگاه خبرنگاران ازجهت تاثیرگذاری یک جایگاه ممتاز است.

وی افزود: بخشی که می توان در کشور امور را سامان داد، یک ضلع آن رسانه ها هستند؛ اگر حضور جدی رسانه ها نبود مشارکت ۷۳ درصدی مردم در انتخابات رخ نمی داد.

لاریجانی ادامه داد: مشکلات اقتصادی کشور جدی است و قرار نیست کابینه جدید هم انقلاب کند؛ همه باید با هم کار کنیم و لازمه این مسئله هم کمک رسانه ها است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مسائلی مانند تولید داخل و مقابله باکالاهای قاچاق تصریح کرد: رسانه ها به اولویت های کشور توجه کنند و با زبان های مختلف این فکر را جا بیندازند که اولویت ها چیست؟ گاهی اوقات مسائل اصلی و ملی کشور تحت الشعاع مسائل حاشیه ای و سیاسی قرار می گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان چند تن از خبرنگاران در ابتدای این نشست، از پخش زنده جلسات رای اعتماد توسط شبکه خبر سیما استقبال کرد و گفت: امیدوارم در سیگنال رسانی مشکل نداشته باشید.

لاریجانی همچنین درباره توجه به جایگاه قانونی خبرنگاران و مسائل صنفی آنها گفت: در رابطه با انجمن های صنفی، تشکیل آنها منعی ندارد و وزارت ارشاد این امکان را فراهم کرده است.

وی افزود: در رابطه با طرح جامع رسانه ها نیز کاری در مجلس انجام شد، ولی برای اینکه مشکل بار مالی پیش نیاید، قرار است که دولت لایحه بدهد؛ اگر تا یکی دو ماه آینده این کار را انجام ندهند، طرح را در مجلس بررسی می کنیم.

اواعمال محدودیت های جدید برای رسانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: آمادگی داریم برخی محدودیت‌ها را حذف کنیم حتی محدودیت حضور خبرنگاران نشریات ماهانه را حذف خواهیم کرد. برای حضور خبرنگاران در صحن و کریدورهای مجلس منعی وجود ندارد؛ البته هر چه خبرنگاران در این دو بخش فعال‌تر باشند به نفع مردم و جامعه است. شما باید اراده ملت را به مباحث اصلی کشور معطوف کنید.

وی ادامه داد: در زمان رای اعتماد به مجلس وزرای پیشنهادی دولت بیشترین اخبار در داخل صحن اتفاق می‌افتد و در بیرون صحن خبری نیست.

لاریجانی از رسانه‌ها خواست تا به مجلس کمک کنند تا نمایندگان در روزهای بررسی اعتماد وزرا هر چه کمتر از صحن مجلس خارج شوند تا بتوانند استدلال موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی را شنیده و آگاهانه در رای گیری ها مشارکت کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با رد هر نوع ممنوع الورود کردن خبرنگاران توسط مجلس گفت:‌ مجلس نیز همچون سایر دستگاه‌ها مواردی را که وزارت اطلاعات اعلام می‌کند، به اجرا در می‌آورد و به جز این هیچ مشکلی با هیچ خبرنگاری از هیچ رسانه‌ای نداریم.

29219

خبرنگاران رسانه لاریجانی اسلامی شورای مسائل اعتماد افزود جایگاه اولویت وزارت رسانه‌ها بررسی محدودیت رابطه وزرای پیشنهادی مشارکت کابینه مشکلات انقلاب ادامه سخنان اشاره