برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه برگزاری آزمونهای جامع علوم پایه و پیشکارورزی در شهریورماه 1396، به دانشجویان توصیه کرد از توجه به شایعات و نگرانی های بی مورد در این خصوص پرهیز کنند و بر مطالعه مطالب آموخته شده تمرکز نمایند.

مازندمجلس:

توضیحات دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی در مورد آزمون جامع علوم پایه و پیشکارورزیبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،طاهره چنگیز دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی با اشاره به مطالبی که در فضای مجازی مبنی بر تغییر روند طراحی آزمونهای جامع علوم پایه و پیشکارورزی منتشر شده گفت: لازم است برای رفع نگرانی دانشجویان توضیحاتی در این خصوص ارائه گردد.

 چنگیز اظهار داشت: در این دوره همانند چهار دوره گذشته آزمونهای جامع، ابلاغ مسوولیت طراحی و برگزاری آزمون از سوی معاونت محترم آموزشی وزارت برای معاونین آموزشی دانشگاههای مرکز منطقه آمایشی صادر شده و مسوولیت صحت سوالات (150 سوال منطقه) به ایشان واگذار شده است. همچنین مسوولیت نظارت بر حسن برگزاری آزمون و اعلام نتایج نیز همچون گذشته به مناطق سپرده شده است.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی خاطرنشان کرد: در این دوره همانند دوره های گذشته، تاکید بر طراحی سوال بر اساس منابع یکسان برای کل دانشجویان در سطح کشور بوده و در هر حال، همه طراحان سوال مکلف هستند سوالات را فقط با استفاده از منابع اعلام شده طرح کنند.

وی اضافه کرد: در این دوره همچون دوره های قبل، 50 سوال از 200 سوال آزمون به عنوان سوال تراز توسط دبیرخانه های آموزش علوم پایه و آموزش پزشکی عمومی طراحی می شود و در اختیار مناطق قرار می گیرد.

 چنگیز مجددا تاکید کرد که نگرانی دانشجویان در خصوص آزمونهای جامع بی مورد بوده و کماکان مسوولیت آزمونهای شهریور 96 (همانند چهار دوره گذشته) در هر منطقه به همان منطقه واگذار شده است.

وی گفت: مناطق آمایشی می توانند برای انجام بهتر این مسوولیت همانند سایر مسوولیتهای محوله با یکدیگر همکاری داشته باشند، کما این که در دو سال گذشته نیز برخی مناطق حسب لزوم از سوالات خوب یکدیگر برای آزمونهای جامع استفاده می کردند که با توجه به یکسان بودن منابع آزمون، این امر هرگز مشکلی برای دانشجویان ایجاد نکرده است. تا جایی که سه نوبت آزمون میان دوره ای پیش کاروری با موفقیت توسط یک منطقه برای دانشجویان داوطلب از تمام مناطق برگزار شد.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی اظهار داشت: با توجه به تقبل مسوولیت کیفیت آزمون دانشگاههای تحت پوشش در هر یک از مناطق توسط دانشگاه مرکز منطقه، به دانشجویان عزیز توصیه می شود به اساتید محترم برگزار کننده آزمون اعتماد نموده و از فرصت باقیمانده و انرژی روانی خود برای مرور مطالب آموخته شده استفاده کنند تا بتوانند به نتایج مطلوب دست یابند.

 

آزمون مسوولیت دانشجویان مناطق منطقه آموزش گذشته پزشکی آزمونهای عمومی همانند طراحی شورای منابع سوالات استفاده نتایج همچون یکسان برگزار یکدیگر اعلام تاکید محترم  چنگیز نگرانی پیشکارورزی اظهار برگزاری آمایشی دانشگاههای آموزشی واگذار