برگزیده ها

مازندمجلس: طالبان در گزارش هفتگی خود اعلام کرد که در صورت آمادگی آمریکا برای خروج نظامیان این کشور از افغانستان، این گروه حاضر به مذاکره با واشنگتن است.

مازندمجلس: برخی از رسانه‌های آمریکایی اخیرا گزارش داده‌اند که دونالد ترامپ درباره تعیین استراتژی آمریکا در افغانستان دچار سردگمی شده و در عین حال دستور داده تا در کنار سایر گزینه‌ها خروج کامل نظامیان کشورش را نیز مورد بررسی قرار دهند.

طالبان در گزارش هفتگی خود که موضع رسمی این گروه را انعکاس می‌دهد با توجه به احتمال خروج نظامیان خارجی از افغانستان نوشته است که «اگر آمریکا واقعا اعلام کند که سربازان خود را از افغانستان خارج می‌کند این گروه آماده است تا در این مورد گفت‌وگو کند».

گزارش می‌افزاید: آمریکا اگر به هزینه گزاف و حضور طولانی مدت در افغانستان ادامه دهد، نتیجه ادامه یک جنگ بی‌هدف خواهد شد.

طالبان در این گزارش اعلام کرد که این جنگ با یک گروه نیست بلکه جنگ با ملت افغانستان است بنابراین راه حل نظامی ندارد.

این گروه تاکید کرده است که طالبان در یک و نیم دهه گذشته حتی در کشورهایی که در ائتلاف نظامی علیه این گروه حضور دارند، حمله‌ای را سازماندهی نکرده زیرا عدم مداخله در سایر کشورها سیاست محوری این گروه است.

طالبان معتقد است که تشکیل یک حکومت اسلامی حق آنها است و برای تحقق آن به تلاش‌های سیاسی و جنگی خود ادامه خواهد داد.

این گروه همچنین به اعزام احتمالی سربازان اجیر شرکت امنیتی «بلک‌واتر» واکنش نشان داده و آنها را شبه نظامیان خارجی خوانده است و انتظار پیروز شدن آنها در جنگ را یک انتظار غیرواقعی عنوان کرده است.

در این گزارش آمده است: « ژنرال‌های نظامی آمریکا با این پیشنهاد که با فرستادن سربازان اجیر در افغانستان پیروز می‌شوند به دونالد ترامپ و ملت آمریکا امید غیر واقعی می‌دهند زیرا گزینه‌های نظامی به پایان جنگ نه بلکه به طولانی تر شدن جنگ خواهد انجامید».

در پایان گزارش این گروه آمده است که اگر آمریکا واقعا برای پایان جنگ در افغانستان تلاش می‌کند پس به خروج کامل سربازان آمریکایی از این کشور تصمیم بگیرد.

اخیرا موضوع خروج احتمالی سربازان آمریکایی از افغانستان و اینکه بعد از خروج چه اتفاقی خواهد افتاد در رسانه‌های غربی مورد تحلیل قرار گرفته است.
افغانستان گزارش آمریکا طالبان سربازان نظامی پایان ادامه نظامیان ترامپ آمریکایی رسانه‌های احتمالی انتظار استراتژی پیروز طولانی می‌کند واکنش اخیرا خارجی واقعا اعلام دونالد