برگزیده ها

مازندمجلس: فرمانده نیروی هوایی چین از مانورهای نظامی در دریای ژاپن دفاع کرده است.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز، پس از آنکه مقام های نظامی ژاپن نسبت به افزایش قعالیت های نظامی چین در دریای ژاپن هشدار داده اند، فرمانده نیروی هوایی چین از مانورهای نظامی در این منطقه دفاع کرد و گفت: آب‌های منطقه متعلق به توکیو نیست.
بر اساس این گزارش توکیو نگران آن است که مانورهای هوایی چین بخشی از تلاش این کشور برای افزایش نفوذ نظامی خود در دریای شرقی چین و غرب اقیانوس آرام باشد.
در گزارش سالیانه نظامی ژاپن که روز سه شنبه منتشر شد، آمده است: تعداد جنگنده های ژاپنی که عملیات تعقیب و رهگیری را علیه هواپیماهای چینی انجام داده اند، در سال منتهی به مارس 2017 میلادی به رکورد جدیدی رسیده است.
در این گزارش نسبت به افزایش فعالیت های نیروی هوایی و دریایی چین در منطقه هشدار داده شده است.
"ما ژیائو تیان" فرمانده نیروی هوایی ارتش چین در اظهاراتی تاکید کرد: دریای ژاپن، متعلق به ژاپن نیست. ما باید در این دریا مانور انجام دهیم. فعالیت های چین در دریای ژاپن چندان زیاد و چشمگیر نیست. چیزی که ژاپنی ها می گویند، تنها یک فرافکنی است.
روابط توکیو و پکن بر سر مالکیت جزایر واقع در دریای شرقی چین متشنج بوده است. دریای ژاپن، ژاپن را از شبه جزیره کره جدا می کند. چین در ماه جولای اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور حق دارد تا از تنگه ای که این کشور را به اقیانوس آرام متصل می کند، عبور کند.
افزایش حضور نظامی چین در آبهای منطقه موجب نگرانی آمریکا و متحدانش شده است. آمریکا نیز به بهانه آزادی دریانوردی تاکنون بارها ناوهای جنگی خود را در دریای جنوبی چین به حرکت درآورده است تا ادعاهای ارضی پکن در منطقه را به چالش بکشد.
دریای نظامی منطقه هوایی نیروی گزارش افزایش توکیو متعلق فرمانده دریایی آمریکا فعالیت اقیانوس مانورهای هشدار ژاپنی