برگزیده ها
مسدود شدن حساب بانکی اتباع ایرانی در چین صحت ندارد

مازندمجلس: سفیر ایران در چین مسدود شدن حساب بانکی اتباع ایرانی در چین را رد و تاکید کرد: این موضوع صحت ندارد.

مازندمجلس: سفیر ایران در چین مسدود شدن حساب بانکی اتباع ایرانی در چین را رد و تاکید کرد: این موضوع صحت ندارد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر خاجی در مصاحبه با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که شنیده شده بانک‌های چین اقدام به مسدود کردن حساب‌های بانکی ایرانیان کرده‌اند، گفت: در این باره ملاقات‌هایی با مقامات دولتی و بانکی چین از جمله مدیرکل کمیسیون نظارت بر مقررات بانکی این کشور انجام شده است و بنا به گفته مسوولان چینی، مسدود شدن حساب بانکی برخی از اتباع ایرانی در این کشور، ارتباطی به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه کشورمان ندارد.

او با اشاره به اظهارات مقامات چینی مبنی بر تغییر قوانین داخلی چین برای شفافیت بیشتر بانکی و مبارزه با پولشویی و افزایش کنترل‌ها و نظارت‌های بانکی در این کشور اظهار داشت: به گفته مسوولان چینی، این کنترل‌ها و سختگیری‌ها ارتباطی به اتباع ایرانی نداشته و قوانین و نظارت‌ها در خصوص اتباع تمام کشور‌ها و حتی شهروندان چینی نیز اعمال می‌شود و در صورت نقص مدارک و ابهام در تراکنش‌های مالی، حساب افراد مسدود می‌شود.

مسدود شدن حساب همه ایرانیان در تمام بانک‌های چین صحت ندارد

سفیر ایران در چین ادامه داد: مسدود شدن حساب همه ایرانیان در تمام بانک‌های چین صحت نداشته و موضوع فقط محدود به تعدادی از شرکت‌های ایرانی در چین و در سه شعبه بانک‌های کشاورزی، ABC و ICBC و نه تمام شعب و فقط در شهر ایوو مسدود شده است.

خاجی با بیان اینکه مراتب ناخرسندی و نگرانی از بسته شدن حساب هم‌وطنان به مراجع بانکی و نظارتی چین منعکس شده است، تصریح کرد: موضوع برای حل مشکل همچنان در حال پیگیری است.

روابط ایران و چین در تمام عرصه‌ها در حال گسترش و راهبردی است

او از اتباع ایرانی مقیم چین خواست که با بانک‌های چینی در خصوص شرایط و قوانین جدید، همکاری لازم را داشته باشند تا بتوان متناسب با مقررات جدید، شرایط بهتری برای همکاری‌ها فراهم کرد و خاطرنشان کرد: نظر به گسترش حجم روابط بانکی میان دو کشور، هیاتی بلندپایه از کشورمان برای بررسی و تسهیل روابط بانکی دو کشور عازم چین خواهد شد که حل برخی مشکلات احتمالی در دستورکار این هیات خواهد بود.

سفیر ایران در چین با اشاره به روابط تهران- پکن ابراز داشت: در برهه کنونی روابط دو کشور در تمام عرصه‌ها در حال گسترش و راهبردی است.

ضرورت در تسریع و فعال شدن مناسبات بانکی

خاجی به حضور رییس کمیسیون توسعه و اصلاحات چین به عنوان فرستاده ویژه رییس جمهور این کشور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری کشورمان اشاره کرد و یادآور شد: در این سفر فرستاده رییس‌جمهور چین، پیام تبریک شی‌جین پینگ را ابلاغ کرد.

او با اشاره به صحبت‌های حسن روحانی در آن دیدار بیان کرد: پس از برجام، دو کشور برای پیشبرد روابط، قدم‌های خوبی در گسترش و تسهیل روابط برداشته‌اند و برای توسعه و جهش لازم در همکاری‌های اقتصادی، تسریع و فعال شدن مناسبات بانکی ضروری است.

ایران مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن است

سفیر ایران در پکن با اشاره به دیدار فرستاده چین با وزیر اقتصاد و امور دارایی کشورمان به عنوان مسئول برگزارکننده کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور عنوان کرد: در این دیدار، آخرین وضع همکاری‌های اقتصادی دو کشور به ویژه روابط بانکی مورد بررسی طرفین قرار گرفت.

خاجی حضور ایران به عنوان مهمان ویژه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن را به عنوان نمونه‌ای از توسعه روابط برشمرد و گفت: دعوتنامه رسمی از سوی وزیر مطبوعات، انتشارات، رادیو، فیلم و تلویزیون چین برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان برای مشارکت در نمایشگاه ارسال شده است.

او برگزاری هفته فیلم ایران و نماشگاه عکس خبری مشترک میان خبرگزاری‌های دو کشور را از دیگر مناسبات برشمرد.

دعوت از وزیر بهداشت برای حضور در اجلاسی در چین

سفیر ایران در پکن اجلاس بهداشتی کشورهای مسیر جاده ابریشم در روزهای پایانی مرداد را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و اظهار داشت: از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای شرکت در این اجلاس دعوت شده است.

خاجی امضای چندین یادداشت تفاهم همکاری در زمینه گسترش همکاری‌های بهداشتی و پزشکی میان دو طرف را از دیگر دلایل توسعه روابط فی مابین بیان کرد.

 

بانکی روابط مسدود ایرانی اتباع اشاره کشورمان عنوان گسترش بانک‌های توسعه ندارد همکاری‌های اقتصادی دیدار کمیسیون مناسبات فرستاده موضوع نمایشگاه قوانین ایرانیان بهداشت بهداشتی برشمرد مشترک پزشکی مهمان بین‌المللی اجلاس تسهیل مقامات کنترل‌ها ارتباطی مسوولان مقررات اظهار نداشته همکاری بررسی شرایط راهبردی عرصه‌ها تسریع