برگزیده ها
کره شمالی و آمریکا مرتب در تماس هستند

مازندمجلس: رئیس جمهوری آمریکا امروز بار دیگر ضمن هشدار به پیونگ یانگ ابراز امیدواری کرد که رهبر کره شمالی راه دیگری را انتخاب کند. دونالد ترامپ روز پنجشنبه نیز با انتقاد از فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی کره ‌شمالی گفت: پیونگ یانگ اگر به فکر حمله است، باید خیلی نگران باشد

مازندمجلس: خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه در خبری اختصاصی گزارش داد که دولت ترامپ با وجود هیاهوی اخیر، چند ماه است که بی سر و صدا مشغول دیپلماسی پشت پرده با کره شمالی است و در این میان روابط رو به وخامت فی مابین و آمریکایی های زندانی در کره شمالی مطرح شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، پیشتر گزارش شده بود که طرفین رایزنی کرده بودند تا یکی از دانشجویان آمریکایی در ماه ژوئن آزاد شود اما تا امروز کسی اطلاع نداشت که این تماس ها تداوم داشته و شامل مسائل دیگری به غیر از زندانیان آمریکایی شده است.

افراد آگاه از تماس های واشنگتن و پیونگ یانگ گفتند که این تعاملات تاکنون نتوانسته که تنش های جاری بر سر سلاح های هسته ای کره شمالی و پیشرفت های موشکی آن را که منجر به افزایش نگرانی از رویارویی نظامی شده، بکاهد. اما این منابع گفتند که اگر دونالد ترامپ و کیم جونگ اون پرخاشگری های روزهای اخیر را کنار گذاشته و روی خوش به گفت و گو نشان دهند، رایزنی های پشت پرده هنوز می تواند مبنای مذاکرات بر سر موضوع های جدی تری از جمله سلاح های هسته ای کره شمالی باشد.

به نوشته آسوشیتدپرس و به نقل از منابع اگاه و مقام های آمریکایی، این تماس ها به طور معمول میان جوزف یون نماینده آمریکا در امور سیاسی کره شمالی و پاک سونگ ایل دیپلمات کره شمالی در نمایندگی سازمان ملل انجام می شود.

به گفته منابع آگاه، یون تنها دیپلمات آمریکایی است که از طریق 'کانال نیویورک' با همتایان کره ای خود در ارتباط است. این ارتباطات بیشتر به منظور تبادل پیام میان واشنگتن و پیونگ یانگ انجاام می شود. به نوشته آسوشیتدپرس، ترامپ در ارتباط با کره شمالی نسبت به سلف خود انعطاف بیشتری داشته و گر چه در ماههای آخر دولت اوباما این کانال غیرفعال شده بود، ولی کره شمالی آماده بود تا پس از انتخاب ترامپ این کانال ارتباطی دوباره فعال شود.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا امروز بار دیگر ضمن هشدار به پیونگ یانگ ابراز امیدواری کرد که رهبر کره شمالی راه دیگری را انتخاب کند. دونالد ترامپ روز پنجشنبه نیز با انتقاد از فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی کره ‌شمالی گفت: پیونگ یانگ اگر به فکر حمله است، باید خیلی نگران باشد.

ترامپ افزود: شاید پاسخم به پیونگ یانگ به اندازه کافی سخت‌گیرانه نبوده است. اشاره او به اظهارات روز سه‌شنبه‌اش خطاب به دولت کره شمالی بود. رئیس جمهوری آمریکا به پیونگ یانگ هشدار داده بود که در صورت ادامه برنامه‌هایش، با «آتش و خشم» واشنگتن مواجه خواهد شد.

با بالا گرفتن جنگ لفظی میان کره شمالی و آمریکا، پیونگ یانگ نیز گفته است طرح حمله و شلیک چهار موشک میان‌برد به جزیره گوام تا هفته آینده، آماده می‌شود.

بیش از 60 عضو کنگره آمریکا نیز در نامه ای به رکس تیلرسون وزیر امور خارجه این کشور، سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور را علیه کره شمالی محکوم کردند.

شمالی ترامپ پیونگ آمریکا آسوشیتدپرس آمریکایی گزارش منابع کانال دونالد واشنگتن جمهوری هشدار آماده دیپلمات ارتباط موشکی رایزنی امروز دیگری گفتند نوشته