برگزیده ها
مازندمجلس: وزارت کشور کویت اعلام کرد که در ارتباط با پرونده «گروهک العبدلی» 12 نفر دیگر بازداشت شده‌اند و تحقیقات ادامه دارد.

به گزارش فارس، وزارت کشور کویت اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور، موفق شده‌اند در نقاط مختلف کشور، 12 نفر دیگر را در ارتباط با پرونده موسوم به «گروهک العبدالی» بازداشت کنند.

روزنامه القبس کویت به نقل از بیانیه وزارت کشور توضیح داد که این بازداشت‌ها اجرای حکم دادگاه است که در تاریخ فوریه 2016 صادر شده است.

پرونده موسوم به «گروهک العبدلی» در کویت، مربوط به بازداشت افرادی است که این کشور مدعی است وابسته به حزب‌الله و مرتبط با ایران بوده و قصد خرابکاری در کویت را داشته‌اند.

مقامات کویت 13 آگوست دو سال پیش در سال 2015 شماری از افراد را به این اتهام بازداشت کرده‌اند. ایران و حزب‌الله هر گونه ارتباط با این مسئله را بارها رد کرده‌اند. 

وزارت کشور کویت همچنین گفته که تعقیب دو متهم دیگر این پرونده همچنان ادامه دارد و بزودی در این خصوص و تکمیل تحقیقات اطلاعاتی منتشر می‌کند. 

پس از آنکه کویت مدعی ارتباط حزب‌الله با گروهک «العبدلی» شد و از دولت لبنان خواست اقدامات پیشگیرانه‌ای در قبال حزب‌الله انجام دهد، روز جمعه اعلام شد که «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان روز یکشنبه (فردا) به تنهایی عازم کویت می‌شود.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در آخرین سخنرانی خود به اتهامات کویت در این رابطه پاسخ داده و گفت هیچ یک از اعضای حزب الله در گروهک العبدلی شرکت نداشته‌اند.
بازداشت حزب‌الله العبدلی گروهک ارتباط پرونده وزارت اعلام کرده‌اند لبنان تحقیقات شده‌اند ادامه موسوم