برگزیده ها
همکاری اچ پی و ناسا برای ارسال ابررایانه به فضا

مازندمجلس: Hewlett Packard Enterprise با همکاری سازمان فضایی ناسا یک ابررایانه را در روز دوشنبه به فضا پرتاب می کنند.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از زددی نت، هدف از این کار تامین منابع پردازش رایانه ای مورد نیاز در ماموریت ارسال سفینه فضایی به کره مریخ است.

ابررایانه مذکور که Spaceborne Computer نام دارد، از مرکز فضایی کندی در فلوریدا و با استفاده از راکت CRS-12 به فضا پرتاب می شود. این راکت توسط شرکت اسپیس ایکس تولید شده که مدیریت آن را الون ماسک بر عهده دارد.

ابررایانه مذکور در آزمایشگاه ملی ایستگاه بین المللی فضایی نصب خواهد شد. قرار است این ابررایانه در زمان انجام ماموریت مریخ به این سیاره فرستاده شود، اما زمان دقیق اجرای این طرح مشخص نیست.

با توجه به دشواری های انجام محاسبات رایانه‌ای در فضا بسیاری از این محاسبات بر روی زمین انجام می شود،اما اگر قرار باشد در ماموریت مریخ هم از همین روش استفاده شود، فضانوردان باید برای برقراری ارتباط با زمین و دریافت پاسخ تا 40 دقیقه معطل بمانند و برای حذف این تاخیر خطرناک ضروری است از ابررایانه ای در خود مریخ استفاده شود.

انجام ماموریت ارسال فضاپیما به مریخ مستلزم انجام محاسبات رایانه ای پیچیده و آنی است که باید نتایج آن برای تامین امنیت و نیازهای فضانوردان به سرعت و به طور آنی در دسترس قرار بگیرد. اجرای این طرح می تواند دستاوردهایی را برای دیگر حوزه های علم و دانش به همراه آورد.

م

ابررایانه ماموریت استفاده محاسبات ارسال فضایی فضانوردان تامین اجرای رایانه مذکور