برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - محمد غرضی می‌گوید: کابینه پیشنهادی دوازدهم کابینه‌ای کارشناسی است و سیاسی بسته نشده است.

مازندمجلس:سیدمحمد غرضی، وزیر اسبق نفت و پست وتلگراف در گفت و گو باخبرآنلاین با بیان اینکه کابینه دوازدهم با نگاه کارشناسانه چینش شده است، گفت: اکثر افرادیکه در کابینه دوازدهم هستند در کابینه های قبل یا معاونت ها حضور داشته اند. اما وزیرپیشنهادی ارتباطات جوانی است که سوابق ممتدی ندارد اما انتخاب شده است. اما در کل وزرایانتخاب شده افراد کارشناس و باتجربه ای هستند که می توانند در راستای حل مشکلات کشور گام بردارند.

او ادامه داد: علاوه بر اینکه به نظر من کابینه کارشناسی است، بایدبگویم که این کابینه سیاسی بسته نشده است. یعنی اعضای کابینه ای که معرفی شده اندعقبه اجتماعی ندارند عقبه کارشناسی دارند. وقتی کسی در امور سیاسی دخالت نکردهباشد به او تکنوکرات می گوییم. او یک کارشناس است اما عقبه اجتماعی ندارد. در اینصورت خود رییس جمهور کارهای سیاسی را انجام می دهد. آقای هاشمی هم در دوره ای کهدوره اولش بود گفت من خودم سیاسی هستم و لازم نیست اعضای کابینه سیاسی باشد. درحال حاضر هم به نظر می رسد  رییس جمهورتصمیم گرفته که کابینه خودش را بیشتر کارشناسی و عملیاتی معرفی کند تا یک کابینهسیاسی.

غرضی گفت: کابینه ای که با نگاه کارشناسانه چیده شده باشد، بیشتر به دستور رییس جمهور توجه می کند اماکابینه جدید باید بتواند با توجه به مشکلات مردم و عمق مشکلاتی که در یک وزارتخانهوجود دارد، به نفع جامعه اسلامی کار کند.

او گفت: اکثر وزرایی که در طول سال های گذشته بودهاند نتواسنته اند در مسیر قاچاق، مسائل اقتصادی و آموزش و پرورش موفق باشند. بهعنوان مثال در موضوع قاچاق بیش از 20 سال است که این موضوع گریبانگیر کشور است.دولت ها می آیند و می روند و قاچاق سر جای خودش همچنان هست. در مورد بیکاری وتورم هم همینگونه است.

غرضی ادامه داد: حسن روحانی از جانب مردم رایآورده است و به همین دلیل توان سیاسی بالایی دارد. با اینکه او یک کابینه با تجربه را به مجلس معرفی کرده است اما به نظر من کابینه موضوع آنقدر مهمی نیست. آنچه کهدر این میان مهم است این است که او بتواند این رای را نگه دارد و از آن حراست کند.اگر روحانی بتواند این کار را بکند به نفع نظام عمل کرده است. 4 دولت قبلی در دولتدومشان بسیار گرفتار شدند و نتوانستند آنطور که باید و شاید از رای‌شان حراستکنند. امیدواریم که آقای روحانی بتواند این بار از رای خود حفاظت کند.

او با بیان اینکه کابینه یک ابزار و سیاستراهبرد است، ادامه داد: استراتژی توان فکری رییس جمهور است. اگر افراد در کابینهخوب به کار گرفته شوند کابینه می تواند موفق عمل کند.

29219

کابینه سیاسی بتواند اینکه روحانی کارشناسی معرفی قاچاق موضوع جمهور ادامه بیشتر کارشناسانه دوازدهم باتجربه گرفته ندارد کارشناس اعضای افراد اجتماعی مشکلات