برگزیده ها
نمایندگان از وزرا بخواهند حداقل یک معاون جوان داشته باشند/امتیازآور‌ترین مردان دولت روحانی

مازندمجلس: رئیس ستاد روحانی در سال ۹۲ تاکید کرد: . تاکید ما استفاده از ظرفیت جوانان انقلابی دغدغه‌مند و معتقد به اصلاحات و جوانان حامی دولت است. نمایندگان مجلس باید از وزیران بخواهند که حداقل یک معاون جوان بین ۳۵ تا ۴۵ ساله انقلابی را در بین معاونین خود بگذارد.

مازندمجلس: رئیس ستاد روحانی در سال ۹۲ تاکید کرد: . تاکید ما استفاده از ظرفیت جوانان انقلابی دغدغه‌مند و معتقد به اصلاحات و جوانان حامی دولت است. نمایندگان مجلس باید از وزیران بخواهند که حداقل یک معاون جوان بین ۳۵ تا ۴۵ ساله انقلابی را در بین معاونین خود بگذارد.

سعید الله بداشتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به چینش کابینه دوازدهم عنوان کرد: در رابطه با بحث جوان‌گرایی طی سال‌های ۹۲ تا به امروز گفت‌و‌گویی‌های متعدد و جلسات مختلفی را خدمت آقای رئیس‌جمهور، وزراء، آقای جهانگیری و مردان دولت تدبیر و امید بودیم. یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های جدی ما که در جریان مدیریت کشور در حال رخ دادن است را منتقل کردیم و دغدغه‌مان را نه به معنای جناحی بلکه به معنای عام لزوم جوان‌سازی بدنه حاکمیت و دولت و بازسازی در تربیت مدیران نسل جوان‌تر مطرح کردیم.

او افزود: یکی از ویژگی‌های غیرقابل اغماض و بسیار پررنگ حضرت امام، اعتماد بی‌شائبه به جوانان و نسل جدید و جوان انقلابی در دهه شصت بوده و الحمداله در این راه موفق بودیم و امروز ما سر سفره اعتماد امام به جوانان در جمهوری اسلامی نشسته‌ایم و افتخارآفرینان مدیریت کشور همان‌ جوانان سابقی هستند که امام (ره) به آن‌ها اعتماد کرد و امروز حقیقتاً سرمایه‌های کشور هستند.

رئیس ستاد جوانان روحانی در سال ۹۲ یادآور شد: امروز دغدغه مقام معظم رهبری هم همین بوده و ایشان تاکید کردند که باید از ظرفیت جوانان بهتر استفاده شود. همانطور که در خاطرمان است آقای روحانی ریاست جمهوری در جلسه رای اعتماد به وزرا در سال ۹۲ بر این مساله تاکید کردند که در لایه‌های میانی از مدیران جوان استفاده کنند.

او تاکید کرد: من معتقدم امروز این اتفاق تا حد زیادی رخ نداده است و بار‌ها هم گفته‌ایم و من نگران هستم که امسال در معرفی کابینه ۹۶ باز هم رئیس‌جمهور تاکید کنند، اما اتفاقی نیفتد. در جلسه‌ای که قبل از انتخابات در خدمت آقای روحانی بودیم ایشان تاکید کردند و پذیرفتند که در این حوزه کم کاری شده و باید به طور ویژه‌تر به مسئله جوان‌تر کردن بدنه مدیران توجه کرد، اما نمی‌دانم تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری و توصیه‌های جناب آقای رئیس جمهور چه مقدار در دور دوم دولت تدبیر و امید چقدر جامه عمل خواهد پوشاند.

الله‌بداشتی خاطرنشان کرد: فقط شاید وظیفه ما به عنوان دیده‌بان دفاع از حقوق جوانان و نسل سوم و چهارم این باشد که بر این موضوع تاکید کنیم. مخصوصاً الان که وزرای پیشنهادی در آستانه دریافت رای اعتماد از نمایندگان محترم مجلس هستند، توپ در زمین نمایندگان است و آن‌ها به عنوان نمایندگان ملت باید از وزیران پیشنهادی به طور جدی بخواهند که یک معاون جوان پیشنهاد کنند که بین ۳۵ تا ۴۵ ساله باشد.

او گفت: بی‌تردید تاکید اولیه ما بر حضور جوانان حامی دولت، انقلابی و دغدغه‌مند، حامی انقلاب، نظام و دولت و اصلاحات است. این جوانان در ایامی که انقلاب و نظام همچون انتخابات نیازمند بسیج بیشتر افکار عمومی و حضور شکوه‌مند ملت بود، دغدغه داشتند و وقت گذاشتند و وقتشان را صرف پیشبرد اهداف انقلاب کردند.

رئیس ستاد روحانی در سال ۹۲ تاکید کرد: به تعبیر رهبری، جوانان انقلابی و دغدغه‌مندی داریم. معتقدم امروز در بین این جوانان، افراد متخصص کم نیست. وقتی ما در بین حضرات صحبت می‌کنیم، می‌گویند جوانان متخصص. چه کسی گفته که جوانی که فعال ستادی و اجتماعی بوده است، نخبه علمی نیست. من حتی در حوزه آی‌تی یا در سایر حوزه‌ها، جوانانی را می‌شناسم که بخش اعظم دوران جوانی‌ و دانشجوییشان را صرف فعالیت‌های اجتماعی و ستادی کرده و در جهت خدمت به انقلاب و گفتمان اعتدال و اصلاحات اقدام کرده‌اند اما واقعا به لحاظ علمی صاحب ویژگی ممتاز و بر‌تر هستند.

او خاطرنشان کرد: متاسفانه از ظرفیت این جوانان استفاده نمی‌شود. تاکید ما استفاده از ظرفیت جوانان انقلابی دغدغه‌مند و معتقد به اصلاحات و جوانان حامی دولت است. نمایندگان مجلس باید از وزیران بخواهند که حداقل یک معاون جوان بین ۳۵ تا ۴۵ ساله انقلابی را در بین معاونین خود بگذارد. امروز نگرانی ما از عدم تربیت و کادرسازی جوانان انقلابی در عرصه مدیریت کشور است. ما مخلص همه مدیران بزرگ کشور هستیم، افتخار نظام و ما هستند اما از اول دولت تدبیر و امید صحبت کردیم که کادری از مدیران جوان را بیابید و تربیت کنید که متاسفانه کمتر به این مسئله توجه شده و امیدوارم به این مسئله دقت شود.

الله‌بداشتی تاکید کرد: در ارزیابی خودمان اگر بخواهیم بهترین و امتیازآور‌ترین مردان دولت آقای روحانی را در حوزه جوان‌گرایی نام ببریم به اعتقاد من نفرات ممتاز آن آقای جهانگیری، زنگنه، ترکان، شریعتمداری هستند که با توجه به سابقه‌شان در این زمینه نمره خوبی دارند. انتظار ما این است که در این دوره آقای بی‌طرف و ربیعی هم با توجه به‌شناختی که از آن‌ها وجود دارد در جهت جوانگرایی عمل کنند. حال اگر انتقادی در دوره قبل است از این دو بزرگوار هم این انتظار را داریم.

او خاطرنشان کرد: البته طبیعی است از برخی وزیران و مردان دولت نمی‌توان انتظار آنچنانی در مورد دغدغه‌ جوان‌گرایی داشت. امیدوارم همه عزیزان نسبت به این دغدغه نگران‌کننده برای آینده انقلاب و نظام حساسیتشان را بیشتر کنند و نمایندگان هم پیگیر این مطالبه عمومی باشند. اگر می‌گوییم در این انتخابات جوانان تحول اصلی را آفریدند باید بدانیم حداقل این جوانان به دنبال مساله شخصی نیستند و دغدغه‌هایشان دغدغه ملی است.

الله‌بداشتی گفت: یکی از دغدغه‌های ملی جوانان در انتخابات جوان‌سازی بدنه دولت است که امیدواریم وزرای پیشنهادی بعد از رای اعتماد نسبت به این مسئله توجه ویژه کنند و ان‌شاالله ما شاهد تربیت جوانان خوب و شایسته و متخصص در عرصه‌های مدیریتی در دولت تدبیر و امید باشیم.

جوانان تاکید انقلابی روحانی امروز نمایندگان اعتماد استفاده انقلاب مدیران دغدغه انتخابات اصلاحات وزیران مسئله ظرفیت معاون حداقل بخواهند الله‌بداشتی مردان تدبیر تربیت آن‌ها پیشنهادی انتظار متخصص رای اعتماد کردیم خاطرنشان رهبری مدیریت دغدغه‌مند جوان‌گرایی عنوان بودیم داریم باشند عمومی ستاد روحانی بیشتر ستادی ممتاز امیدوارم ایلنا متاسفانه امتیازآور‌ترین گفت‌وگو اجتماعی معتقد رئیس‌جمهور جمهوری جوان‌تر جهانگیری جوان‌سازی کابینه مساله معنای معاونین بگذارد معتقدم وزرای