برگزیده ها
طرح رشد فراگیر اشتغال برای ایجاد 600هزار فرصت شغلی بررسی می شود

مازندمجلس: بوشهر- ایرنا- وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح رشد فراگیر اشتغال در دولت تدبیر و امید بررسی می شود، گفت: تلاش می شود با اجرای این طرح زمینه اشتغال 600 هزار فرصت شغلی در کشور فراهم شود.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، علی ربیعی پنجشنبه شب در نشست کمیته تخصصی اشتغال استان بوشهر افزود: البته سیاست رفاهی دولت تدبیر و امید توانمند سازی افراد است و هدف ما ترویج فرهنگ صدقه ای نیست.
ربیعی اظهار کرد: یکی از سیاست های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای سیاست حمایت غذایی است که در این راستا 11 میلیون تن زیر پوشش قرار می گیرند.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در زمان حاضر با فقر غذایی، معیشتی، مسکن و درمان در جامعه روبه رو هستیم که تلاش برای شناسایی جامعه هدف صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: در زمان حاضر بیش از 10 میلیون نفر در کشور مورد حمایت غذایی قرار گرفته اند.
ربیعی گفت: همچنین در بحث درمان نیز در این بخش 11 میلیون حاشیه نشین شهری و کارگرغیر رسمی زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.
وی پی گیری بیمه فراگیر و مسکن اجتماعی « جایگزین مسکن مهر »با کار بر بافت فرسوده و سکونت گاههای غیر رسمی دنبال می شود.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در زمان حاضر 170 هزار کودک بازمانده از تحصیل در فقر فرهنگی به سر می برند که تلاش می شود زمینه تحصیل این گروه از کودکان در کشور فراهم شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش از آغاز به کار دولت هشت هزار میلیارد تومان در بخش بیمه درمان هزینه شده بود که اکنون 18 هزار میلیارد تومان در این بخش اختصاص یافته است.
وی یادآور شد: در سه سال گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 10 هزار میلیارد تومان برای بخش درمان اختصاص داده است.
وزیر کار با بیان اینکه 78 درصد هزینه سازمان های بیمه گر را پرداخت کردیم، افزود: موضوع بیمه فراگیر را در کمیسیون اجتماعی در دولت پیگیری می کنیم.
ربیعی با بیان اینکه حق نداریم حتی برای یک ریال نیز بیهوده تصمیم بگیریم، افزود: باید به دوران سخت کوشی برگردیم و با توجه به شرایط خاص کشور وظیفه داریم بیش از گذشته کار کنیم.
وی عقلانیت، سخت کوشی و مدارا را از ویژگی های دولت تدبیر و امید ذکر کرد و گفت: اگر نتوانیم در این دوران جهش کنیم در مقابل نسل آینده مسئول خواهیم بود.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مسائل استان بوشهر نیز گفت: در این سفر مسائل و آسیبهای اجتماعی استان بررسی شد و استان بوشهر از نظر سرمایه اجتماعی وضعت مناسبی دارد ولی در بحث طلاق به خاطر ناهمگونی جمعیتی استان باید مطالعاتی شود.
ربیعی اظهار کرد: استان بوشهر در تمام شاخص های اجتماعی از نظر آسیبها وضعیت بسیار خوبی دارد و از کم آسیب ترین استانهای کشور به شمار می رود. با این وجود برای گروه های حمایتی تصمیم هایی گرفته شده است.
وی گفت: برای کنترل معلولیت ها در استان انجام آزمایشهای ژنتیک و ارائه خدمات حمایتی که در غربالگری های مختلف سازمان بهزیستی باید انجام شود.
ربیعی در خصوص اشتغال در استان بوشهر نیز افزود: تصمیم گرفتیم روی صنایعی غیر از پتروشیمی شامل صنایع خرد که در سنت های استان وجود دارد و هنوز می تواند بخشی از اشتغال استان را پاسخ دهد شامل صیادی، صنایع دستی و گردشگری نو، ای سی تی، خدمات مولد، حمل و نقل سرمایه گذاری شود.
وی تاکید کرد: با توجه به این ظرفیتها و تحصیلات موجود در استان تلاش می شود بسته اشتغال استان منهای بخش گاز و پتروشیمی تهیه و در شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهوری مطرح و تصمیم های جدیدی در این بخش برای استان بوشهر گرفته شود.
ربیعی در خصوص صندوق کار آفرینی امید نیز گفت: صندوق کارآفرینی امید نیز باید بتوانید وام های کم بهره چهار درصد را بدهد.
وی یادآور شد: صندوق کارآفرینی امید با افزایش 243درصدی میزان پرداخت تسهیلات فرصت های شغلی قابل توجهی را دنبال کرده است.
ربیعی گفت: مرکز بزرگ و مجهز فنی و حرفه ای کنگان با مجموعه گاز، نفت و پتروشیمی و استانداری بوشهر تفاهم نامه ای برای فراگیری مهارتها و استخدام در این تاسیسات منعقد کرد.
وی تصریح کرد: یکی از علت های عدم استخدام نیروهای بومی نداشتن توانمندی نیروها در جذب مشاغل است که سازمان فنی و حرفه ای متکفل شده نیروهای بومی را با توجه به شغلهای مورد نیاز آموزش دهد و شرکتها نیز متعهد شدند نیروهای خود را در درجه اول از نیروهای مهارت دیده فنی و حرفه ای جذب کنند.
ربیعی در همین راستا به جوانان استان بوشهر توصیه کرد در سایتهای فنی و حرفه و اداره های کاریابی ثبت نام کنند.
وی گفت: برای شروع این کار دستور استخدام 60 تن با اولویت نیروهای بومی و اصیل عسلویه داده شد و برای آموزش آنها نیز دستورلازم ارائه شده است.
ربیعی با اشاره به دنبال کردن هشت طرح درمانی در استان بوشهر بیان کرد: راه اندازی بخش نوزادان و زنان و زایمان بیمارستان نبی اکرم (ص) و نصب دستگاه سی تی اسکن بیمارستان عسلویه، احداث ساختمان درمانگاه تامین اجتماعی در جم، راه اندازی 25 تخت درمانی در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر تا یک ماه آینده، پی گیری در نظر گرفتن زمین برای احداث درمانگاه تامین اجتماعی در خارگ، شبانه روزی کردن درمانگاه تامین اجتماعی گناوه، احداث ساختمان کلینیک درمانی در برازجان و دیر و بررسی تبدیل بیمارستان تک تخصصی به عمومی دشتستان انجام شد.
وی اظهار کرد: در استان بوشهر13هزار کودک بازمانده از تحصیل وجود دارد که با رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی آنها این تعداد باید به کمترین حد خود در استان برسد.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تیم قوی مدیریتی استان بوشهر گفت: وجود تیم با تجربه مدیریتی و همدلی بین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و تیم قوی مدیریتی استان باعث شده که دولت در استان بوشهر کارنامه خوبی داشته باشد.
6047 **شبس*1488 **1613

اقتصاد

وزیرکار

اشتغال

استان اجتماعی بوشهر ربیعی اشتغال وزیرتعاون نیروهای بیمارستان گرفته تصمیم اظهار درمان افزود تومان میلیارد مدیریتی تامین بررسی پتروشیمی صندوق فراگیر استخدام تحصیل درمانی میلیون احداث غذایی درمانگاه دنبال سیاست تعاون صنایع کارآفرینی شورای آموزش خدمات اشاره عسلویه اندازی ساختمان اختصاص جامعه بازمانده فرهنگی راستا حمایت تخصصی تدبیر وزارت هزینه یادآور مسائل سرمایه حمایتی آینده دوران گذشته اینکه پرداخت ارائه