برگزیده ها
مازندمجلس: یک هیأت تجاری متشکل از صنعتگران و تجار پاکستانی با هدف بهره‌گیری از فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری طی روزهای گذشته به قطر سفر کرده‌اند و ۲ کشور مسیر جدید دریایی افتتاح کردند.

به گزارش فارس به نقل از پنینسولا قطر؛ یک هیأت پاکستانی متشکل از تجار و صنعتگران این کشور طی روزهای گذشته وارد قطر شده است. هدف از این اقدام ایجاد فرصت‌های جدید همکاری تجاری بین دو کشور بوده و از سوی دیگران طرف‌های پاکستانی تمایل دارند تا در صنعت دارویی قطر سرمایه‌گذاری کنند.

این هیأت پاکستانی توسط مدیر فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت پاکستان سرپرستی می‌شود و روز گذشته با برخی مقامات قطری مذاکره داشته و قرار است طی روز جاری با اعضای اتاق بازرگانی قطر دیدار کنند.

زبیر طوفیل سرپرست هیأت پاکستانی اعلام کرد ما با دو هدف به قطر آمده‌ایم اول این که صادرات پاکستان به قطر را افزایش داده و سپس سرمایه‌گذاران قطری را نسبت به سرمایه‌گذاری در پاکستان تشویق کنیم.

وی اعلام کرد: دیدارهای روز گذشته با مقامات سرمایه‌گذارهای قطری بسیار مفید بوده است و راه‌های جدیدی را در راستای توسعه مناسبات تجاری بین دو کشور ایجاد خواهد کرد.

وی اعلام کرد: 2 شرکت پاکستانی قبلاً مرغ منجمد به قطر صادر می‌کردند که ما قصد داریم این صادرات را افزایش دهیم و این مسئله از سوی مقامات قطر مورد استقبال قرار گرفته است.

طوفیل ادامه داد: برخی شرکت‌های پاکستانی تولیدکننده دارو نیز تمایل دارند تا در قطر خط تولید ایجاد کنند تا بتواند به بازار خاورمیانه و شمال آفریقا نفوذ کنند.

از سوی دیگر مقامات قطری روز گذشته از ایجاد خط کشتیرانی جدید بین بندر حمد و بندر کراچی پاکستان خبر دادند. ایجاد این خط جدید به توسعه روابط تجاری و واردات و صادرات بین دو کشور منجر خواهد شد چرا که زمان سفر کشتی‌ها از پاکستان به قطر از 8 روز به 6 روز کاهش خواهد یافت.
 
پاکستانی پاکستان ایجاد گذشته تجاری مقامات سرمایه‌گذاری صادرات اعلام طوفیل بازرگانی توسعه افزایش روزهای متشکل دریایی صنعتگران فرصت‌های تمایل دارند