برگزیده ها
عده‌ای وقتی هواپیمای نو می‌خریم ناراحت می‌شوند/ مشکل مسکن با همکاری بخش خصوصی قابل حل است

مازندمجلس: رئیس جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی راه، مسکن و شهرسازی برای دولت دوازدهم گفت: عده‌ای وقتی هواپیمای نو می‌خریم ناراحت می‌شوند اینکه هواپیمای قراضه را با التماس و منت سه برابر قیمت بخریم افتخار نیست.

مازندمجلس: رئیس جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی راه، مسکن و شهرسازی برای دولت دوازدهم گفت: عده‌ای وقتی هواپیمای نو می‌خریم ناراحت می‌شوند اینکه هواپیمای قراضه را با التماس و منت سه برابر قیمت بخریم افتخار نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور درباره عباس آخوندی وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: آقای آخوندی وزیر بسیار فعالی بودند که در دولت دوازدهم اولین چیزی که از ایشان خواستیم مسئله مسکن است.

او تاکید کرد: معتقدم که مشکل مسکن از طریق خاصی با همکاری بخش خصوصی قابل حل است و در بافت فرسوده باید کار کنیم و اینکه در بیابان ساختمانی درست کنیم که نه آب و نه برق، نه گاز و نه مدرسه دارد درست نیست و اگر در بافت فرسوده این هزینه‌ها را انجام دهیم بسیاری از مسائل از جمله آب، برق، گاز، مسجد، آیت‌الله دارد و آنچه از ایشان می‌خواهیم این است که این مسئله مسکن هموار شود. البته مشکلاتی با شهرداری تهران داشتند.

رییس جمهور گفت: آقای آخوندی در زمینه راه ، بنادر ، هوایی کارهای بسیار جدی انجام دادند و فعال بودند در چابهار ، اینچه برون  و زاهدان شاهد فعالیت‌های ایشان بودیم و امیدواریم در زاهدان راه آهن به سمت چابهار و خراسان برود و جاده‌های روستایی و آزادراه کارهای زیادی صورت گرفت و در جاده شمال برخی به اتمام نهایی رسیده و بخشی هم پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

عده‌ای وقتی هواپیمای نو می‌خریم ناراحت می‌شوند

او با اشاره به فعالیت آخوندی در زمینه هواپیمایی گفت: در دولت یازدهم توانستیم در زمینه هواپیمایی با یک شرکت هواپیماساز قرارداد ببندیم. چطور می‌توانیم خوشحال باشیم از این که برویم هواپیمای دست دوم از کشور آفریقا بیاوریم و عده‌ای وقتی هواپیمای نو می‌خریم ناراحت می‌شوند اینکه هواپیمای قراضه را با التماس و منت سه برابر قیمت بخریم افتخار نیست.  در این کار بزرگ آقای ظریف و آخوندی اقدامات بسیار خوبی انجام دادند که البته آقای سیف هم همکاری‌های زیادی داشتند.

او افزود: امیدواریم با تخصص و تجربه‌هایی آخوندی دارد، بتوانیم از حضورش استفاده کنیم و ایشان هم از بحث مسکن مهر خلاص شود و هدایت سرمایه‌گذاری به سمت مسکن برود.

روحانی پس از پایان یافتن تذکرها، با اشاره به ماده ۲۰۶ آیین‌نامه مجلس اظهار داشت: از لحن این قانون و ماده برمی‌آید که اگر در مجلس یک یا چند وزیر رای نیاوردند یا رئیس جمهور به هر دلیلی نتواند وزیری را معرفی کند، می‌تواند سرپرست معرفی کند. فکر می‌کنم اگر ایرادی در این باره بود هیات رئیسه این موضوع را در دستورکار قرار نمی‌داد و به ما تذکر می‌داد و اگر نظری بود جلسه رای اعتماد را به تاخیر می‌انداخت.

او در ادامه توضیحاتش درباره وزارت مسکن افزود: پیشرفت صنعت مسکن، مبارزه با حاشیه‌‌نشینی، توسعه خطوط ریلی و جاده‌ای، بازسازی ناوگان هوایی، تقویت بنادر، ارتقای ایمنی در شهرسازی و توجه به شاخصه‌های محیط زیستی از جمله دستورکارهای وزارت راه و شهرسازی است.

هواپیمای آخوندی شهرسازی بسیار می‌شوند ناراحت عده‌ای می‌خریم روحانی زمینه اینکه وزارت جمهور معرفی دادند چابهار هوایی بنادر کارهای زاهدان هواپیمایی افزود اشاره پیشرفت امیدواریم زیادی داشتند البته برابر بخریم التماس قراضه پیشنهادی افتخار درباره مسئله فرسوده همکاری اظهار خصوصی دوازدهم